Allmänt

Idag har avkoppling varit på tapeten, så gott det nu går.....OS turneringen i fotboll startade ju idag (för herrarna) och naturligtvis satt jag på plats när Italien startade matchen mot Honduras...Turneringen är ju extra intressant detta OS då det är en hel del stjärnor på plats...Messi, Ronaldhino och Pato t ex:-)  Ska ni kolla in några nya snubbar kan ni ju kolla in Italiens nr 10 Giovinco, en liten parvel...ca 1,30 hög;-) men med fotboll i hela kroppen...Dunkade också in första målet för Italien, en snygg pärla....Till slut 3-0 och ett Italien som jag räknar med går långt i turneringen.
Brasilien imponerade inte i sin 1-0 seger mot Belgien, tråkigt gåfotboll med ständigt felvända spelare...men de kommer väl igång så småningom förstås....Nä, kolla in Italien...Giovinco och kanske framförallt Rossi, ett namn som förpliktigar(ni som kan er historia)

-------------------------------------------------------------------

På lördag är det dags för klubbmästerskapet för Fk Match att avgöras, vi fiskar två tävlingar på olika sträckor i samma å som Dm avgjordes i under lördagen. Blir nog främst feederfiske som kommer att avgöra misstänker jag. Har en andraplats sedan den första tävlingen och siktar högt nu:-) Seger är det enda som räknas.

-------------------------------------------------------------------

Är problem med bloggen då bilder och filmsnuttar plötsligt slutat fungera, har mailat de ansvariga och hoppas på snart svar.

-------------------------------------------------------------------

Kollat in några filmer i dagarna, bland annat

"Valley of Elah" med Tommy Lee Jones och Charlize Theron, rätt bra film och den erhåller en trea i betyg på min egna skala:-)

"Death Sentence" med Kevin Bacon, en DeathWish film, om ni kan er Bronsonhistoria...Tyckte den var rätt bra och Bacon är en bra skådis, får också en trea

"Sweeney Todd" med Johnny Depp och Helena Bonham-Carter. Är ju Tim Burtonfan men tyvärr så gick inte denna musikal hem hos mig trots ett förhållandevis drypande blodbad. Two

" Backwoods" med Gary Oldman, en favoritskådis som i den här filmen måste varit drogad när han läste manus och tackade ja....Jävla skitfilm, blir förbannad när de gör så här dåliga filmer:-(

"16 blocks" Bruce Willis....Ingen film att lägga på minnet, tvåa

"Babel" Brad Pitt bland andra, hyfsad film men blev trots allt lite besviken då mina förväntningar var betydligt högre. Trea trots det.

Hur långt min skala går? 1-5 räcker väl:-) 3 är bra, 4 är mycket bra och 5 är ju naturligtvis ett betyg man inte strör omkring sig precis....Masterpiece!

------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: MoS

Håller med dig där på Valley of Elah skön film. Tror det är mycket sanning i den också.



"Does this hurt?"

2008-08-08 @ 00:37:59
Postat av: Tommy

Hoj!

Tänkte ställa en fråga som inte är relaterat till varken fotboll eller film, hoppas det är ok? annars får du ta bort detta:)

Är ute efter riktiga regnkläder, fick surt erfara under DM att mina byxor inte riktigt håller måttet längre :( tror jag såg att det fanns åtminstone en i FK match som hade Preston´s kläder, är de något att ha? både jacka & byxa

2008-08-08 @ 10:40:25
Postat av: Lilja

Är du blöt Tommy?;-) Ja, det var ett j-a dyngväder under tävlingen....Har själv ingen erfarenhet av Preston´s kläder men är ganska säker på att det är bra grejor. Ska undersöka vem som hade dem, kanske Mr Storm vet??

Själv körde jag med Haglöfs, 3 lagers Goretex...Funkade finfint:-)

2008-08-08 @ 14:31:16
Postat av: Hasse

En lista på de fem bästa filmerna med kommentarer varför,hoppas jag kommer snart,eller har det redan kommit en sån

2008-08-08 @ 17:24:35
Postat av: Mr Pink

Kommer snart:-) Ska gå igenom mina digra filmanteckningar och rannsaka mitt minne:-)

2008-08-08 @ 18:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0