Don Quarrie....

Fredag och nyss hemkommen från bowlinghallen där middag inmundigats med familjen, för min del gösfilé med ängssyresås...Får godkänt på den egna kräsna skalan:-) På bowlingen var jag åskådare....Lovar inte så gott för bowlingsäsongen med min tennisarmbåge, seriöst jävla ont efter Växjömetet och eftersom intelligens sällan befinner sig mellan mina öron så bowlade jag igår.....Får nog skippa träningarna och köra på min eminenta talang;-)

Don Quarrie, för er som kan ert värdelösa vetande, Jamaicas sprintkung på 70-talet och jag vet att jag höll på honom för att....ja...tyckte namnet var coolt:-) Fick ju visserligen stryk av Hasely Crawford, Trinidad på 100 meter , 1976...men ett coolt namn var det ju...Nu höll jag ju även på Pietro Mennea naturligtvis...Italien redan då alltså:-)
Nu är ju världens sprintkung Usain Bolt, Jamaica, och det var så jäkla imponerande att se honom plocka hem bägge grenarna...Tror på godhet, en smula naivt kanske, men tror han är ren tills annat visats....

Imorse såg jag en annan imponerande "gubbe"...Jörgen Persson! Vidare till semifinal och är grymt imponerad av det! Må vara i grenen "pingpong"...;-) visserligen....men det är verkligen kul att gamla hjältar fortfarande sprattlar till.....Nu väntar jag bara på att Jimmy Connors gör comeback i tennisen och dominerar så är jag nöjd:-)

By the way, var ner och tappade några provrör blod på vårdcentralen häromdagen...En massa provtagningar på än det ena och det andra....Alla prover(som jag fått reda på) var bra utom blodtrycket som var för högt....Börjar bli dags att försöka motionera en aning tror jag....Har nog aldrig varit i sämre skick än nu så bara en promenad skulle nog höja min fysiska status med många procent:-)

Kollade några filmer här några kvällar....Fantastiskt vad mycket dålig film det finns:-l......"The Walker" med Woody Harrelson var ju en rätt tråkig film men med bra skådisar, gillar verkligen Harrelson och kanske ännu mera gamla Lauren Bacall...men som sagt filmen....nja...en tvåa. Regissören borde borgat för en betydligt bättre film, Paul Schrader, men icke...
"The River King" med Edward Burns inte mycket bättre....En tvåa och inget att rekommendera
"The Eye" och en amerikansk remake av bröderna Pang´s original...Värdelös och allvarligt...Jessica Alba?...Nej. En etta

Ser framemot  DeNiro och Pacino i samma film igen...."Righteous Kill"....Hoppas på den...Måste snart få se en bra film innan jag tappar tron på bra filmer!

Tar en lista direkt ur huvudet...glömmer säkert någon men......Vilka fem skådisar har de "läckraste, bästa, vackraste" rösterna eller dialekterna??? Det lät som en kryptisk lista men jag gör ett försök:-) Gör ett ni också!!

1: Juliette Lewis, klar etta med sin så jäkla grymma sydstatsdialekt och en fantastiskt bra skådis även om hon nu bara nästan sjunger
2: Michael Wincott, måste vara den läckraste rösten med sin basröst
3: Samuel L Jackson, älskar höra honom prata
4: Woody Harrelson, samma här...har nog en förkärlek för sydstatsdialekter:-)
5: Christopher Walken, lyssna på hans femminutersmonolog i True Romance, härligt!

Kommentarer
Postat av: Catwoman

De mest karaktärsfulla: Nicholas Cage, Steve Buscemi,Tommy Lee Jones,Greta Garbo, Sean Connery, Samuel L.Jackson,Jack Nicholson, Anthony Hopkins(det finns ju hur många som helst!).

De vackraste och sensuella: Sela Ward och Lesley-Anne Down.

De jobbiga men roliga: Jack Black och Jim Carrey!

Alltså, vad då fem?? Det går ju bara inte!

2008-08-24 @ 18:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0