Matchkampen

Söndag och dagen efter den prestigefyllda bataljen uppe på Stackmoras residens...Matchkampen avgjordes i ganska kyligt väder men som vanligt så värmde tråkningar, psykningar och trashtalk de tävlandes kroppar.

Blev en tät kamp ända till slutet och när Jörgens välblyade flöte valde att helt enkelt sjunka i den sista grenen så var pokalen Peter´s.
Vi började som vanligt med att pricka en på backen utlagd poängtavla med hjälp av ett feederspö och en feeder, för dagen vackert spacklad med rosa:-) Först ut var Fäsa och han satte press direkt med 19 poäng(av 25 möjliga). Det visade sig att ingen slog det och fjolårssegraren Fäsa hade kopplat grepp direkt. Jörgen och jag låg bra framme med andra respektive tredjeplats.

Gren nummer två var att kasta mäskbollar(krocketklot) på 13 meter , inom en liten fyrkant.....Här visade Jörgen sig helt överlägsen med 6 träffar före Roffe med 5. Själv plumpade jag så jävla rejält att segern redan där var utom räckhåll...nästan. Fick bara ihop en träff.

Sedan var det dags för slangbella på samma avstånd som feederspöt. Golfbollar i antal av tio stycken skulle skeppas iväg. Där klämde Peter i med 34 poäng och seger. Nicklas och Fäsa på delad andraplats. Jag sköt mig in som fyra...en placering före Jörgen, sånt värmer även i motvind;-)

Så var det då dags för nästa gren, ny för året....Keepnetkastning:-) Tre kast var och mätning från den bakersta punkten. Här lyckades jag vinna och hiva iväg nätet 9.63 m....Det var väldigt jämnt och på andraplats, bara 2 cm bakom, kom Roffe. Hasse trea på 9.40 .

Som avslutning så blev det en lugn och städad gren.....Alla fick varsett 2 grams flöte, utrustat med en linbit. Blyaskar ställdes fram och så var det bara att blya så bra som möjligt. Vinnaren skulle ha så lite av antennen som möjligt synlig förstås. Det här var svårt men vinnaren hette iaf Peter som då även fastställde slutsegern i årets Matchkamp.

Stort grattis till Peter!

Efter lite fotografering och prisutdelning fortsatte vi lite lättsamma lekar med att knacka pingisbollar och med hjälp av en Speedcheck se vem som kunde dra iväg en tennisboll med högsta hastighet.....Därefter bar det iväg ner på byn, några hem till mig där vi körde lite musikintrotävlingar samtidigt som en del öl inmundigades...

I god tid innan bowlingstart äntrade vi bowlinghallen, tre serier skulle spelas och handicapet var satt och uträknat. Själv valde jag att spela med hallklot den här kvällen...Ett inte helt dumt val faktiskt...Började med en 207 fortsatte med en plumpserie på 140 och avslutade med 184, sammanlagt 531 poäng...Det får vara godkänt men i slutställningen var jag chanslös...Där segrade Roffe , den gamle sulan, knappt före min far.
Kvällen avslutades med middag och mer öl och en del vin och om mitt minne inte sviker mig så tror jag att Peter och Hasse stängde stället med mig:-)

Resultat Matchkampen syns på fotona och på bowlingen blev det som följer...

1 Rolf Andersson 621 ( 114,104,124)
2 Mats Lilja 614 ( 83 128,108)
3 Nicklas 613 ( 138,133,159)
4 Hasse 595 ( 126,123,148)
5 Kenneth 594 ( 207,140,184)
6 Peter 571 ( 161,149,153)
7 Fäsa 561 (82,105,131)
8 Jörgen 548 (101,122,124)

En trevlig dag och kväll, inte så jäkla trött idag heller så då var det nog bra då:-)



Tänkte att jag lägger in några "hemska" foton på fightingfaces från Matchkampen 2006....Hmm, det är jag på några där;-)


Kommentarer
Postat av: Storm

Tack ers höghet för en trevlig dag !



Jag hatar Italienska BB:n!! Är f.ö ingen fan av dessa "varelser" i övrigt heller ( Italienare alltså! )



Har bestämmt mig nu ! Kommer att "försöka" träna minst en gång i bowling inför nästa år ;-)



Har en satans träningsvärk i vänster "skinka"!, dålig teknik eller slut som människa ?



Grattis Peter ! (MMPPFF!)

2008-08-31 @ 21:36:18
Postat av: Storm

Jösses !



Glömde bort att jag o Hasse var i varje fall smartast denna dag !(repet)



Kul att umgås med likasinnade Hasse !



Hae't Gött !

2008-08-31 @ 21:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0