Free from work

Söndagkväll och man behöver INTE tänka på att snubbla i säng tidigt, har tagit julledigt och det känns jäkligt skönt.

Klockan ringer alltså inte klockan fyra imorgon

Försöker skapa reda i mitt kaos här hemma, mycket som är eftersatt....Började rationellt med...skafferiet?! Varför i hela friden då kan man undra? Ska försöka kämpa på ett tag till innan handduken slängs in för ikväll....

Syrran med barn kommer hem på tisdag är det meningen om nu flygen från Los Angeles funkar som de ska, jag hämtar dem i Borlänge...Sen är planeringen ett besök i Stockholm några dagar, tänkt som julshopping:-)

Blir nog Söder för hela slanten, ligger bl a en liten obskyr filmbutik där som är väl värd besök...Möjligen också ett besök på Dan Wolgers utställning, tror den håller på till den 15:e så det ska funka.

Well, det kan lika gärna bli att jag hugger en gaffel i låret, skär loss vadmuskeln och skalperar mig själv..........Har faktiskt ingen aning när det kommer till kritan.

By the way, glömde tala om ett svårt trauma jag hade här fredagmorgon då morgonteve kollades in.......Råkade vara så att THE REAL GROUP var gäster.....Min mage vände sig ut och in och inte alls så trevliga aggressioner satte in....Tycker verkligen inte att det finns existensberättigande för dylika musikformer! Satans jönserier! Det är så dåligt att vore magsjuka en maträtt på samma meny som The Real Group vore magsjuka en bestseller.....

Kommentarer
Postat av: Bullen

Fan vad du gnäller, ryck upp dig karljävel..;)

2008-12-07 @ 21:06:05
Postat av: Mr Pink

I februari....i februari...När jag får en kramjävel av dig:-)

2008-12-07 @ 23:23:38
Postat av: Bullen

Inte bara det, jag ska piska upp dig i ölbowling med.

2008-12-08 @ 22:27:08
Postat av: Knogen

Så förtjusande! En till som ratar det alltför hetsigt pulserande city för söders charmiga lugn :-)



Min oas heter Oliver Twist på Repslagargatan (länk). Ett besök i Stockholm utan ett besök på OT blir rätt torftigt. Det är inte särskilt billigt direkt, men så löjligt trevligt och med en kunnig och intresserad personal. Det finns ölsorter till förbannelse och kranar till höger och vänster. Att de sedan har världens godaste hamburgertallrik gör ju knappast saken sämre.



Gillar förresten skylten där inne (ung.):



Kära gäst. En stor stark är INTE:

En ölsort

Ett rymdmått



:-D



Jo, förresten. Hur djupt sjunker jag i ditt anseende om jag säger att jag varit på konsert med The Real Group, tillsammans med Dalasinfoniettan, på Skeer en gång i tiden? :-)



Men jag håller med. Det jag såg på nyhetsmorgon var vämjeligt. Det blir alltid så när halvstela genrer ska göra familjärt småhumoristiska utflykter. Det är samma sak som när de pretentiösa och formalindoftande akademikerna i Orphei drängar ska vara sådär lagom klämkäcka i en svängande "Hey Baberiba". (Japp, det där snodde jag faktiskt från Jan Berglin).



I övrigt kan jag tycka The Real Group är rätt duktiga. Jag köar dock inte direkt för att få köpa deras skivor. Inte min tekopp direkt. Jag ska ju ha fusionskivor med obskyra jazzviolinister vet ja ;-)

2008-12-10 @ 00:50:38
URL: http://www.olivertwist.se/
Postat av: Mr Pink

Djupt, min vän...djupt....Jag är skakad;-)



2008-12-10 @ 18:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0