Nu jävlar

...har jag haft mycket att syssla med några dagar.....

Idag avslutades en affär i alla fall....En ny(begagnad) bil finns nu i min ägo!:-) Lånade hem den igårkväll när jag var in och skulle hämta syrran på tåget, Volvo hade öppet till 24.00.
Har provpackat meteprylar idag innan jag bestämde mig, den längsta spötuben fick ta plats tillsammans med några boxar och bagar:-) Allt gick bra.

Är en sjusitsig WV Sharan, -03, som rullat några mil, V6:a och drygt 200 hk....Fick vädra lädret lite mer än en vanlig shoppingrunda så det blir nog att köra utan fjädermygglarver på vinterns tävlingar nu;-)
Rycker man ut några säten är det gott om plats så blir en perfekt laståsna när man ska iväg och ha någon förevisning t ex.

Okey, grabbar i Fk Match....det finns drag också:-)

Nu håller jag tummarna att den håller ihop iaf några dagar innan mystiska ljud framträder och nån dörr ramlar av.......:-P


Ska försöka få in några bilder också.
 
By the way, nån som vill köpa en Honda Accord, delar eller hela?:-) Åtminstone däcken är värda någon krona då de är så gott som nya, både sommar som vinter. Annars skickar jag hela skiten till skroten.

___________________________________________________________________

Fick återse min syster och systerdotter igår, alltid nice:-) Idag har den lille kastat sig i snön som hon gillar så mycket. Ska nog kasta mig lite jag också så småningom.

_____________________________________________________________________

Naturligtvis så spelade Giovinco senaste matchen för Juventus.....och missade en straff....Typiskt när jag just orerat om hans förträfflighet. Men en missade straff är inte så farligt, de flesta har ju missat någon.....Absolut bästa eller kyligaste straff jag sett någon gång stod Francesco Totti för under Em 2000 i semifinalen mot Holland(tror jag det var). Avgörande på straffar och straff nr 3, han klev fram och chippade.....Själv slängde jag mig framför teven och kippade efter andan mellan primalskriken:-O:-)

_____________________________________________________________________

Ikväll är det dags för "På Spåret"...Ett kanonprogram! Många kallar det pensionärsprogram...fine...det får de väl göra men det är då fan ett bland få underhållningsprogram som kan kallas bra:-) Prippen, vad säger du?
By the way, köp det nya spelet! Jag ställer upp på en utmaning, tveklöst:-) Även om min hjärna börjat arbeta som navelludd.................

_____________________________________________________________________

Träningsbowlade lite igår......Gick halvskapligt, bästa serierna hamnade på 227 och 214.

_______________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: Finn Erik

NEI!NEI! VW ? SHARAN ???????



Uff har du ikke hørt hva de sier om den bilen ?

Bytt den mot fri fjærmygg for resten av sesongen....



Og du som er så godt vant med Japse esset Honda...



Jeg skal varsle din arbeidsgiver med en gang at du trolig ikke er til å regne med på Mandag morgen fremover..



Tror jeg tar en pils for å roe meg litt over dette skjokket, mulig flere også....

2008-12-12 @ 20:04:13
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: broder green d-ä

vad tcker du om teddybears i am "hipphopper"

2008-12-12 @ 20:17:54
Postat av: Mr Pink

För helvete, Finn Erik!:-) Du må dricka några fler öl så du förstår att jag köpt en BRA bil;-)



Fan, ärligt har jag ångest...kan ju inte ett skit om bilar mer än att jag är överjävlig att köra dem;-)



Håkan, den låten gillar jag inte något vidare faktiskt...Annars är Teddybears och Patrik Arve coola:-)

2008-12-12 @ 22:31:05
Postat av: broder green d-ä

iam hipphopper yes iam

2008-12-13 @ 16:09:55
Postat av: freddan

Grattis till bilen! jag har en vr6 sharan. går som en klocka! min är något äldre,99a. men man åker skönt, den drar inte alls så mycke som jag trodde, man kan LÄTT köra om söndasbilister och framförallt de är tokigt gott om plats. Min har bara 5 säten. viker de bakersta eller tar ut dom. när jag åker själv är de inga problem att slänga in en fet madras och sova i bilen. med alla fiskeprylar eller surfprylar. Fick du tonade rutor? coolt... jag fick köpa lösa. köpte något som heter solarplexus, fick ge ca 1200 för bakdörrar, baksido rutor och baklucka. lösa plexiglas skivor som är tonade. kan repa dom hur mycket man vill utan att de syns in.

enda nackdelen jag ser är antispinn systemet som suger när de är halkigt. motorn blir för stark och s sitter man fast. vart är du i norge och jobbar?



hare bra, freddan

2008-12-14 @ 23:38:07
URL: http://fredorzsag.blogg.se/
Postat av: Knogen

Pensionärsprogam? Nämenvaf...! Det är ju bara människor med geografisk dvärgväxt som i sin bitterhet utstöter dylik rappakalja. Det är världens bästa program, och jag blir nästan förbannad för att jag missat alla program hittills (två? tre?).



Såg förresten att det kommit ut en På spåret-bok, med samma upplägg som programmet. Man kanske skulle utmanat dig på en match? Jag måste ju få revansch för debaclet i somras i det där jolliga fjantspelet du har ;-) Dessutom fick jag ju så förbaskat tramsiga frågor HELA tiden ;-D

2008-12-15 @ 18:20:50
Postat av: Mr Pink

Freddan: Det var skönt att höra, får sån jävla ångest av bilar överhuvudtaget:-P Har redan slängt ur sits 6 och 7 längst bak, ganska så gott om plats och plockar man de andra kan hela FK Match´s lag spara in på några hotellnotor;-)Fast Stormen får sova i släpvagnen...;-) Fick tonade rutor iaf, har inte hunnit gå igenom allt, men trodde kanske att antispinnsystemet gick att stänga av...:-O Å andra sidan så tror ju jag att förgasare är en extra pedal som man trampar på...lite före sådär;-)

Hoppas jag blir nöjd men det lät iaf bra att din går som en klocka så då finns ju chansen:-)

Utgår från Kongsvinger, jobbar över rätt så stort område...Bl a Oslo, Hamar, Lillehammer...var uppe i Geilo förra vintern några veckor också...Det funkar riktigt bra så jag hänger i så länge det finns jobb.

Ha det gott

2008-12-15 @ 18:51:31
Postat av: Mr Pink

Knogen, du får utmana mig i vad du vill....eller kanske inte riktigt kom jag på....sopsortering är inte min starka sida;-):-)

Mitt minne är ju helt borta, vad spelade vi för spel i somras?:-O Vann jag? Är i så fall helt chockad:-) Vinner ju ingenting numer....

2008-12-15 @ 18:54:33
Postat av: Knogen

Spel? Vi? I somras? Nääee... kan jag väl aldrig tro. Jag måste ha drömt... eller nåt ;-)



Äh, nåt helt obegripligt struntspel som vi spelade i Untorp. När och fjärran, eller hur det var? Och JA, du vann. Men jag kommer alltid att hävda att du fick alla enkla frågor, medan mina var fullständigt obegripliga ;-)



Jag memorerade faktiskt två av frågorna som kom i samma omgång. Min fråga löd: "Till vad kan man, till skillnad från isländska jöklar, vallfärda med pappersdrakar för att till syvende og sidst känna en nyans av nyhetstorka?", medan din fråga var: "Ligger Årjäng i Yttre Mongoliet?"



Så var det HELA tiden. Är det rättvist??



;-)

2008-12-15 @ 22:11:47
Postat av: Mr Pink

Hahaha....Nu ramlade alla enkronor på plats! Kommer ihåg de där frågorna faktiskt;-):-D

Segerns sötma sprider sig i gomseglet ännu en gång nu när jag minns....:-)

2008-12-16 @ 13:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0