Stressad torsdag

Klev hem i snövädret igårkväll redan, dryg resa som avhandlades på tre timmar. Nu är det långledigt för min neddekade kropp och själ. Hoppas läka de värsta flödena de här veckorna........

Idag torsdag hämtade Knogen, den glade miljömuppen;-) ,upp i sin nya etanolbil....Färden gick till Rättvik och en kurs/seminarie om Hållbar Turism, ett relativt givande tillställning. Roligast var iaf se Knogen´s lätta frustration över att sopsorteringen efter lunchen inte riktigt existerade:-) By the way....sa jag etanolbil?! ;-) 

Kom hem sent på eftermiddagen och efter sedvanlig påhälsning hos mina föräldrar så äntrades hemmet och väl där tog jag tag i energitjuvar och skickade ett svarsmail på en hel del osedvanligt felvinklade rader som hamnat i min brevlåda ditförpassat av styrelsemedlem i Siljan Bk. Det var lika bra att ta itu med det på en gång. Nu hoppas jag att min själ kan lämna dessa förvirrade människor åt sitt öde och att min energi går till viktigare saker....t ex att lära mig fler saker av allmän karaktär så min revansch i frågesport blir en viktoria att minnas!:-)
Apropå bowlingklubben så har någon frågat mig vad det handlar om och mitt svar är att det handlar om EN person som i mina ögon missköter sig och därmed förverkat sin medlemsstatus. 
Jag accepterar inte att någon skrider över gränserna så fatalt och att skrika Jävla Fitta till en kökschef på ett näringsställe är inte okey! Inte heller att på eget bevåg ställa sig bakom kassan och ta betalt av Bowlinghallens gäster.
Allt som medlem av Siljan Bk och inte ens i närheten av en anställning på nämnda Bowlinghall. 

Jaja, nu får de göra hur fan de vill....Vet att stöd finns i mängder för mitt engagemang och det känns skönt. 


På min ledighet ska jag fan läsa en bok, se filmer, skriva en jävla massa, fiiiiiska och lusttortera små bleka människor med illasinnat spetsiga glasskärvor....JAPP!Det ska jag......That´s it!

Ha en godkväll..... 

Kommentarer
Postat av: Knogen

Mitt mål är att inom en överskådlig framtid brumma runt i en hybridbil. Så det så! Och hade inte min annars så pigga och fantastiskt trevliga 83:ans Golf blivit gammal och trött, så hade jag fortfarande åkt i den :-)



Apropå källsortering så vet jag nog vem som är mest lik herr Lilja på filmen på länken ;-)

2008-12-04 @ 23:05:44
URL: http://se.youtube.com/watch?v=DwI2uD9net4
Postat av: Knogen

P.s. Kolla in den oerhört tjusiga lastbilen som snurrar in i rutan efter ca 3.30 ;-) D.s.

2008-12-04 @ 23:10:16
Postat av: Storm

Kul att du har lite "för" dig !



Ledig tid !? Borde väl nämnas att uppgift nr:1 är att försöka kravla ur sängen på lördag och delta på KM !!

2008-12-04 @ 23:45:10
Postat av: LA WOMAN

LEDIG!!!? Skämtar du...DU ska ju sitta barnvakt..vi anländer nästa vecka och Tionne ser SÅ framemot att få busa med morbror K !!! VARJE DAG!!!

See ya'

2008-12-05 @ 00:34:21
Postat av: Pink Angel

A N D A S

Släpp det bara och behandla dem som luft som jag gör ... Ärligt så tror jag att det tar mer ... de har inte förmågan att ta till sig ... Är ju bara du som far illa nu :(:(:(

2008-12-05 @ 13:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0