Tävling på Fågelsjön

Klev upp tidigt och satte av mot Fågelsjön med gott mod. Kollade termometern och den visade att man antagligen skulle bli en aning köldstel idag...men tänkte att det drabbar ju inte mig speciellt mycket...är ju fantastiskt stel redan vid 35 plusgrader......Nåja, minus 14 milen från Orsa förbyttes 6 km senare till -4 för att ytterligare några mil längre fram vara nere på nollan( Kvarnberg) sen varierade det lite hela vägen för att klocka in på -7 vid startplatsen.

Dagens tävling hade samlat drygt 40 deltagare, Sveg stod som arrangör.

Min plan var klar och jag skulle börja utanför slogboden...Visste att merparten skulle börja där också och det visade sig vara helt rätt:-I Började längre in än de flesta och fick några abborrar ganska tidigt men det kändes direkt att det skulle bli trögt. Borrade mig inåt men det hände inte så mycket. Kollade de andra och det var inte mycket fisk som kom upp så efter 45 minuter samlade jag ihop mitt kroppsfläsk och i en välregisserad gågalopp gjorde jag en "habrovink"....Drog upp i änden på sjön där det är som en egen liten sjö....Där blev jag kvar....mest beroende på att det tog den tiden att borra sig runt pölen...
Nappade uruselt , visserligen hittade jag i lite fisk sista timmen men det var sällan fler än en i hålen och det var bara att stå i och borra...Vilket jag gjorde men idag lönade sig inte hårt jobb visade det sig. Inte för mig iaf:-)
Men vafan...Frisk luft, härligt väder och några abborrar! Vad kan man mer begära?!

Snubblade in sist av alla och naturligtvis visade det sig att slogboden gett de högsta vikterna! :-P En dam och en veteran hade borrat sig ännu närmare land in på riktigt grunt och där fanns det fisk minsann.

Herrklassen vanns av Laxen, den gamle käppkinesen;-) på 3315 gr. Tvåa var Anders Nilsson, Falubygden, 2885 gram och trea en sveging Magnus Eriksson 2780 gr.
Själv hade jag 1978 gram fördelat på 32 fiskar och 13716 borrhål;-)

Damklassen vann Anne Marie Kjellberg på dagens högsta vikt, 4,9 kg
Veteranklassen hade vinnaren 4,6 kg.

För fullständiga resultat kan ni kolla på Sveg´s hemsida misstänker jag:-)

Dags för utgång snart

Starten bara någon minut bort och solen på väg upp
Laxen hystar in till hyran
Andraplats för herr Nilsson
Stefan Gren svischar förbi glad i hågen

Anne Marie visade var skåpet ska stå

Juniorsegraren Mikael Jönsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0