Första rullstolsburna på bryggan

Idag hade Lillårampen besök av rullstolsburne Göran Englund, inbjuden dit av Jörgen som var med och assisterade.

Rampen fick strålande betyg av en mycket nöjd Göran som sken som en sol efter att landat ett tiotal braxar där de största låg på 2,1 respektive 1,9 kg....Han kommer garanterat att göra återbesök:-)

Tanken från Fk Match´s och min sida är att kunna väcka ett slumrande intresse hos de rullstolsburna och få dem börja med mete. Oftast är de rullstolsburna hänvisade till en brygga som går rätt ut i en tjärn eller liknande där de får försöka fånga någon ädelfisk, och då regnbåge i vanligaste fall....Här har de 600 meter lättillgänglig ramp där de fiskar på vild fisk...Vi tror det är ganska unikt och kommer jobba på för att väcka intresset och skapa förutsättningar för de rullstolsburna....Kanske Handikapp VM 2012!?:-D Fk Match ställer upp som lagledare:-)

Tack för materialet Herr Storm!:-)

Kommentarer
Postat av: Geir

DET ER BARA AT BØJA SEG I STØVET.Hvilken jobb dere gjør i FK MATCH.Både du och Jörgen gjør en kjemmpejobb.Jag kommer troligen opp til Lillån i augusti,nån kram får dere ikke men dere skal ha mye ros for alt det bra arbetet dere gjør.Jag bjuder på mat och dryck en kveld også.



Med vennlig hilsen

Geir

2008-07-22 @ 22:58:11
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Storm

Du är alltid välkommen Geir !

2008-07-23 @ 08:35:19
Postat av: Mr Pink

Du är som sagt välkommen, Geir:-) Se till och INTE kom när vi är på SM i Växjö bara! Helgen 16-17 augusti....Själv har jag semester från 8 augusti och hela månaden...Så vi kan ta ett pass vid Lillån nån dag:-)

2008-07-23 @ 11:33:01
Postat av: Geir

Jag kommer inte 16-17 augusti nej,da har vi våran norska mesterskap på Gjøvik.Blir en hård helg med brax på 3 kilo och mört på 500 gram + id från 1000 til 2500 gram.8 augusti hørtes veldig bra ut.Lillån ser jo ut som et eventyr av deres bilder och videos.Jag sender dere et mail eller sms när jag kommer. Så fort jag kan.Nu er det vm-trening som gjelder til helgen.Skimmers och annat svårfiskat art er på menyen.

2008-07-23 @ 22:23:32
URL: http://www.raufjoringen.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0