Slutfas

Då har man slitit ihop en vecka till i Norge och hastat hem igen...Har några semesterveckor kvar som infaller i augusti.
EM fotbollen går in i sin slutfas och med Italiens fall mot Spanien styckades mitt hjärta brutalt:-( Straffar är som det är och jag har varit med om en hel del, ska sägas...Har också provat olika beteenden för att påverka utgången(ja, jag vet att det inte går men låt mig tro, för fan;-)) Har provat att inte kika utan stå i hallen och lyssna....Gick inte, Luigi diBiagio missade då kommer jag ihåg.....Har suttit på exakt samma sätt med händerna knäppta, turtröja och mina italienska turkalsonger...Gick inte, Roberto Baggio och Baresi missade -94......En gång låg jag på golvet och kollade uppochner....Gick inte, Roberto Donadoni missade.......Den här gången satt jag bara rätt upp och ner OCH det gick FAN inte heller! Och varför fick inte DelPiero lägga en straff?! En bland världens bästa straffskyttar och så spar man honom till sista....Otroligt...I min värld slår den säkraste alltid någon av de första straffarna....
Varför kommer jag inte ihåg hur det var när Italien vann på straffar? T ex den magiska matchen mot Holland, Em -00.....När Toldo var helt strålande i mål och räddade tre straffar...Finalen ska vi inte tala om då Anders Frisk lyckades lägga till en hel halvlek och Frankrike utjämnade i slutet på övertiden och vann sedan på Golden Goal, Trezeguet...:-(

Mycket rolig match igår mellan Turkiet och Tyskland....Säga vad man vill om tyskar och fotboll med det ligger nåt i vad den gamla målmaskinen Gary Lineker sa en gång..."Fotboll är 22 man som springer efter en fotboll i 90 minuter sedan vinner tyskarna".....Turkiet spelade stundtals grymt bra medans tyskarna såg ut att sova, inte minst Lahm, som var fullständigt genomusel matchen igenom....För att sedan avsluta med ett fantastiskt mål och bärga segern till tyskarna i sista minuten. Ikväll får vi se om Ryssland kan upprepa sitt spel som de hade mot Holland.

Well, i helgen dags för Dm och kval till Sm individuellt. Går av stapeln i Bysjön, Borlänge i dagarna två. Blir nog en 5-6 metare från Fk Match som åker ner och försöker löjmeta bort Folke;-) :-D (Folke, Tunabygdens stolthet för information)


Sen håller jag på att försöka få ihop Fiskets Dag som blir den 5 juli....Har varit lite problem med att få ihop folk till alla stationerna och efter återbud  har vi fortfarande ingen flugfiskeinstruktör...Har någon något bra förslag så tala om för mig, tack! Gäller ju bara 5 timmar så det är ju inte så betungande....Har iaf tre Matchmän nu så då ska vi i alla fall lyckas ha tre stationer har jag planerat...En toppknutet/provapå, en mäsk/slangbelleskjutning och en rullspö med fiske och mäskning.



Kommentarer
Postat av: Geir

Hei på dej,Lilja.Åker du til Borlänge til helgen???

och er du bra på löjrace fiske???



Vi har femte vm-kvalet nu på søndag,jag måste henga i och prøve å komma blandt topp 3.



Åker du til Borlänge så får du ha lycka til.



Med vennlig hilsen

Geir

2008-06-26 @ 17:43:14
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Lilja

Hejsan Geir! Japp, åker till Borlänge och försöker få nån fisk:-) Löja får väl sägas vara min specialitet om jag nu har någon:-O Har dock fått stryk de senaste löjtävlingarna av en av mina fiskekompisar Mr Lindh(med Vmbrons)...Fattar inte hur den gänglige mr Lindh blivit så löjinriktad;-) Hoppas på revansch i helgen:-)

Såg att ni ska ha tävling...Åkte förbi Raelingsbrua igår, funderade just var ni brukade sitta men såg på fotografierna var det var...Precis där jag stannade till för att kolla:-)

Ja, häng i där nu Geir, och lycka till! Ni åker väl på VM redan iår, eller hur? Vilket datum var det?

2008-06-26 @ 18:42:21
Postat av: Geir

Vi åker til vm i Italien som er den første helgen i september.Føles merkelig med cralusso och gammel brax i vattnet.Vi har fått en del info men har svårt at tro på den.Jobbar med en Italiensk sponsor/team sponsor.

2008-06-26 @ 21:53:01
URL: http://www.raufjoringen.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0