Stormbrax

Var ner och filmade lite och knäppte kort när Jörgen provade på i Oreälven. Ska ju ha DM där i början på augusti och fisket verkar vara helt klart lovande. Idag fiskade han där det normalt är sämre fiske än på övriga sträckan. Nappade friskt med stäm och mört och det kom även upp 2 braxar innan fisket avslutades. Ganska fina braxar och smått "arga":-)

Ser lovande ut inför Dm...En viss arbetsinsats kommer dock att krävas och får väl hoppas medlemmarna anammar mitt och Stormens utrop....KOM FÖR FAN OCH HJÄLP TILL NÄR VI SKA RÖJA!:-D


Kommentarer
Postat av: Tommy

skriver ni lite info om dessa vatten innan dm, om djup å förmodad flötesvikt som behövs.

Har man aldrig varit varken där eller vid stor & lillån så kan det vara nyttigt att veta :-)

2008-06-22 @ 18:29:35
Postat av: Lilja

Absolut Tommy....Jörgen får sammanställa lite information så lägger vi ut den...Idag fiskade han iaf 13 m t-a med ett 6 grams plattflöte, djup ca 4-5 meter (tyckte jag det såg ut som) Men som sagt, vi återkommer med mer information:-) Annars är det ju dags för Bysjön till helgen, ska äntligen försöka vara med på individuella DM, det var länge sedan...Har du några tider, Tommy??

2008-06-22 @ 18:57:14
Postat av: Tommy

Låter bra med lite info före.

Har tyvärr inga tider, men kan försöka ta reda på det, återkommer.

2008-06-22 @ 20:44:33
Postat av: Tommy

kollade upp tiderna till helgen. enligt T-bygdens telsvar: Lördag anmälan senast 11,00 lottning 12,00

fiske 14 - 18,00.

Söndag anmälan senast 07,30 lottning 8,00

Fiske 10-14,00.

2008-06-22 @ 21:08:18
Postat av: Lilja

Bra Tommy, då vet jag...Har du varit ut nåt och provat där vi ska fiska?

2008-06-22 @ 21:36:39
Postat av: Tommy

Har testat där, men utan större framgång, nån enstaka flia lura jag upp.

Men de har tydligen haft en kvällstävling där och det gick hyffsat bra. ca 10 kg tror jag de hade på 7m.

2008-06-23 @ 08:17:00
Postat av: Peter E

KUL att få se dig Lilja på DM igen.

2008-06-23 @ 18:50:58
Postat av: Storm

HHRRMM !



Tycker jag också Peter !



Kommer att avslöja allting om Ore Älv bara jag har fått en bättre bild av antalet deltagare under kommande helg i Bysjön!



Förresten avslöja, jag har blött kroken i detta underskattade vatten 5 gånger under 7 år. Bedrövligt !



En sak är säker, numera verkar det finnas brax över hela sträckan. Detta var inte aktuellt för 10 år sedan vi sist arrangerade.



Hae't Gött o synns i Bysjön !



2008-06-23 @ 22:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0