Tävling DM

Igår lördag så infann vi oss i Borlänge och Bysjön för första deltävlingen i årets individuella Dm som även är kval till nästa års SM. Vi tävlar i 3 tävlingar där de 2 bästa resultaten räknas.

Bysjön är oftast ett bra vatten där löja och brax är huvudarterna att rikta sitt fiske mot. Igår gick jag för löja och redan efter 20 minuter kändes det som att det var kört med själva löjsatsningen....nappade nästan ingenting och de löjor som kom upp var väldigt små, visserligen blandades det upp med en och annan småmört men några höga vikter skulle det inte bli tal om på löja iaf.....Nu nappade det ingen annan fisk heller utan dagen blev en av de sämsta i Bysjöns historia(tror jag iaf). På A och B sektionen som satt ihop, baksidan på Bysjön, kom det upp EN enda brax under tävlingen! Riktigt dåligt fiske alltså.
Själv satt jag på A4 och våndades när jag såg herr Storm skeppa i löja efter löja i nätet på A2, stod klart tidigt att där satt sektionsvinnaren liksom att på A3 satt den som skulle bli tvåa...Själv hoppades jag att en tredjeplats skulle kunna ligga inom räckhåll om ingen fick någon brax mot slutet...nu kom det som sagt upp en brax men den räckte inte till och jag lyckades bli trea, vilket jag får vara nöjd med
Hade 170 fiskar till en vikt av 1540 gram, Stormen vann på 3,1 kg.
På B-sektionen vann Krister Bergman, Smedjebacken, på 1,9 kg småfisk.
C-sektionen som var belägen en bit ifrån de övriga vid pumphuset, där lyckades min färdkamrat Peter Lindh fiska ihop löja så det räckte till en säker seger, drygt 4 kilo hade han.
Beslutade på hemvägen att skippa dagens andra deltävling beroende på att jag dels hade besök av herr Greve och att min armbåge kändes som den var körd genom en flistugg:-( Tennisarmbåge och löjfiske är inte att rekommendera för läkning....

Fick precis reda på dagens resultat och Peter fortsatte på den inslagna vägen och segrade, idag på A-sektionen ,med drygt 18 kilo...Slog där sin peggranne Stormen som blev tvåa med ca 14 kilo. Håkan som inte var med igår åkte ner och drämde till med en seger även han, satt på B och vann på runt 14 kilo.
Fisken var idag inne direkt på långspön för att efter hand bli sämre så det blev rullspömete mot slutet. En vinnande detalj idag var Sticky Mag där ute i kombination med dyngmask istället för Dendrobena(för stora). Var enligt Peter en avgörande skillnad i krokningseffekt med en liten tunn dyngmask istället för de andra maskarna.
Fk Match håller sig väl framme och det ser ut att vi håller hyfsat fortfarande trots att vissa dragit ner på tävlandet en del. Vi siktar nu mot lagSM i Växjö framåt augusti så får vi se om vi kan hålla oss framme även där. Viljan finns i alla fall:-)



Nr 1: Bysjön baksidan, sträcka A och B, Stormen vinkar som vanligt
2: Storm in action
3. Stormens keepnet
4: Stormens fångst
5: Resultat A sektionen


Kommentarer
Postat av: Storm

Gratulerar Lindh till en kanonbra tävling under Söndagen!!



Svär ve och tvi vale att jag inte orkade med att plocka en handfull dyngmask! Snacka om att man blir elak när det nappar hela tiden och handflatorna inte vill komma med upp !



Studerade Peter under tävlingen och snacka om att denna "avdankade" metare har koll på sin mäskning !(Världsklass!!)



Kan bara konstatera att takterna sitter hos Peter och det känns bra att han är med i samma lag inför lagtävlingarna !



Men kom ihåg att ännu är det inte avgjort !



Hae't Gött !

2008-06-30 @ 23:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0