The woods...

Hamrade iväg uppefter Untorpsvägen för ett kort besök i Unnån och eventuellt landa några harrar såhär på midsommaraftonen....Känner mig ju inte speciellt social en dag som denna så en vända till skogen kanske skulle kunna få mig på rätt köl igen...
Lämnade ett av solsken fyllt Orsa och styrde in på Untorpsvägen där det inte stod på förrän värsta slagregnet härjade....Men det gav sig lika snabbt som det kom och jag spatserade ner till "Spången" iförd den mest osexuella uppfinningen av dem alla, ett par otighta neoprenevadare.....och solen sken igen.
Fiskade mig nedströms och en del vakande fisk var det, lurade upp en handfull harrar, ingen av nämnvärd storlek.
Är väl lite för tidigt på dagen att åka ut men kände att jag ville iväg, det nappar antagligen bättre på kvällstid.

Inväntar nu rapporter från herr Storm som just i detta nu ger sig iväg ut på sjön och testar av mäskplatsen. Blåser nog en aning för mycket men jag får höra senare hur det gick.

Some pictures


Kommentarer
Postat av: MoS

Fiskade en sen kväll i unnån. Fick upp tre öringar i ok storlek och "sov" bort en större. Nappade fint mellan 23,30 och 00,30.



Trevlig midsommar på dig!

2008-06-20 @ 21:29:33
Postat av: Storm

Snacka om blåst !?!?



Går inte att fiska när amplituden varierar 1m var 5:e sekund !



Inte ens krabbfiskarna som härjar på Discovery skulle ge sig ut under rådande förhållanden!



Lyckades i varje fall dunka ut några grape i fall vädret är bättre i morgon !



Hae't Gött !

2008-06-20 @ 22:02:34
Postat av: Lilja

MoS...Hoppas din midsommar var bra..Ska försöka i Unnån lite senare på kvällen få se om man kan ha nån framgång..



Stormen, ja...det var ett j-a blåsväder! Tror krabbfiskarna hade stannat i land som du säger...

2008-06-21 @ 12:15:34
Postat av: Totte

Unnån är bra, helt underbar bara man vet var man ska vara. Grova är dom inte, harrarna, men långa. Jag och Micke var upp och jag hade flugspöt, han med ul-spö med spinnare. 18 öringar på 30 minuter varav en med flagga på ryggen. Den var stor och riktigt fin. Som jag sa bara man vet var man ska vara.

2008-06-21 @ 15:34:18
Postat av: Totte

Varför är alla bra flugor fula ?

2008-06-21 @ 16:35:42
Postat av: Hasse

Alla bra flugor är inte fula, Europa12 med silverkropp är snygg och en kanonfluga i unnån.Tycker nog att en flugfiskare i vadarbyxor är bra mycket fulare än en ful fluga

2008-06-21 @ 17:58:14
Postat av: Mr Pink

En ful fluga är en ful fluga hur bra den än är...en bra fluga är en bra fluga hur ful den än är...å en ful flugfiskare är ful oavsett vadarbyxor på eller ej...Själv är jag så ful så morsan hängde Frolichalsband på mig så åtminstone hundarna ville närma sig och leka med mig.....

2008-06-21 @ 18:50:13
Postat av: Anonym

Jag sa aldrig att E12 var ful. Men jag sa att alla bra flugor är fula. Ni skulle se mej i vadarbyxor, ser ut som Clint Estwood i full action... sexig som fan. hahahahaha

2008-06-21 @ 19:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0