Skrivet 1 mars...sent publicerat

Lördagen har snart gått och idag har snön lagt sig igen. Kändes sådär då jag imorgon ska ut på Orsasjöns is för att visa isfiske för Dagens Nyheter som besöker mig för ett reportage om fisket i Orsa. Nu har det ju inte fallit allt för mycket så det blir nog bra ändå.
Min käre vän Brutte sparkade sig ut på sjön nu på eftermiddagen för att checka av huggvilligheten och första rapporten var inte positiv....14 hål och inte en stöt på Grindalsgrundet! Så hyvlade han iväg några sparktag till Sandgrundet och där nappade abborren riktigt bra. Får hoppas de håller sig i närheten även imorgon så att det blir några foton på fisk till tidningsreportaget.

På förmiddagen var jag ner till bowlinghallen och kollade matchen som Siljan Bk spelade idag mot Avesta. Tyvärr blev det poängtapp efter en oavgjord kamp, 10-10, och det efter en 5-0 ledning efter första omgången

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0