Tävling på Orsasjön.....

Äntrade Orsasjön med positiva vibbar och med en plan att gå till Bäcka, ändrade den planen när det visade sig att många snubblade iväg mot Bäcka så jag vek av ut mot Killingholmen som fick bli min startplats. Fick skapligt med fisk i en timme sen drog jag iväg in till "Abborrkammaren", fick 12 fiskar i andra hålet där inne men inte en stöt i något runtikring...Gick tillbaks till hålet där jag fått fiskarna och då nappade det hysteriskt, drog 60-70 grammare rätt bra innan det tvärdog...Hade ca 4 kg efter två timmar sen blev det socialanpassat fiske med WP och KG en stund:-) Fick f-n ingenting kändes det som. Spänstade(nåja) ut igen mot Killingholmen...helt dött...fortsatte en kort bit i riktning mot Bäcka och fiskade där jag aldrig slagit ett hål förut...Fick 18 stycken i ett hål annars helt värdelöst..Vägde in 4559 gram (165 firrar) Räckte till en femteplats.

Laxen, den gamle hängbjörken, slet och svinade upp nästan 8 kilo inne i Bäcka och vann överlägset. Bra jobbat Laxen! På andraplats gled betongbarnet Andreas Lunsdragare in med sina 5 kilo:-)

Se fullständig resultatlista på http://ovansiljanssfk.blogg.se/

image4
Här syns svenske DAMMÄSTARINNAN i konstsim KåGa Magnusson glatt vinka till publiken

image5
Anders "Laxen" Axelsson visar upp segerchecken, i bakgrunden 4 skådespelare från Vilse i pannkakan;-)

image6

Andreas Lunsdragare som kom tvåa, med sina hemsnidade dubbar från 1962 hängandes runt axelpartiet:-) 

Kommentarer
Postat av: wp

Det är fan inget fel på de ispiggarna. Har samma modell själv. Har aldrig använt dem. Ett betyg så gott som något.

2008-03-22 @ 21:42:13
Postat av: Lilja

Vet jag ju att du har:-) Du ska få ett par nya av mig WP....du ser yngre ut då;-)

2008-03-22 @ 22:17:50
Postat av: Storm

Undrade bara om uttrycket " Vilse i pannkakan " ?

Såg en skugga av sitt forna jag som ynket letade efter abborrar med genetiska fel i dag!
Visade sig att det fanns 4,5 kg sådana avarter i Orsasjön, men som tur var är alla dessa borta nu.

Det måste ju faktiskt var något fel om dessa stackars varelser väljer att avsluta sitt leverna med att fångas på herr Liljas krok !!

Hae't Gött !!

2008-03-22 @ 22:58:40
Postat av: Lilja

Hohoho....genetiska fel söker sig alltid till genetiska fel;-)

2008-03-22 @ 23:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0