Klubbmästerskap Lillån, Orsa

Puh...då var årets första klubbmästerskap i Fk Match invägt och klart. En grymt solig och lugn dag...antagligen därför som fisket inte visade sig från den bästa sidan även om vikterna var okey(sorry Mr S;-))
Började med lottning och med att dra Golden Peg som blev nr 2. I Lillån på våra km är det lite speciellt med kantplatserna, i och med att det brukar vara två platser som vi vet är bättre än de andra så kallas de kantplatser...idag peg 3 och 4.
Lottningen blev
Peg 1 Göte
2 Mr Pink
3 Roffe
4 Håkan
5 Peter
6 Jörgen

Alltså Golden Peg på mig och i övrigt kan man säga att Jörgen drog vad som brukar vara nitlotten längst bort.....
Själv laddade jag med två rullspön, 13 meter t-p och tacklade även ett femmeters.
Vi skippade även grundmäskningen idag då det är lätt att förstöra fisket totalt med att dunka ut fetbollar i mängder....Så när startsignalen skreks så lobbade jag med slangbellan ut 20 små, fina delikata bollar och fortsatte sedan med att cuppa ut 10 stycken på 13 meter.
Hade ganska mycket casters i mäsket tillsammans med lite mask, mäsket som bestod av Bremes, Triana VIP, leem och brunt ströbröd+ lite TTX...
När bollarna flugit klart började jag med rullspöt......Hade väl hoppats och trott att det inte skulle dröja...men det dröjde! Tror Roffe började med en bruning, sedan Håkan....sen Roffe...sen Håkan....Själv fick jag en liten mört efter en halvtimme, sen dök en löja upp och en mört till....Efter ca 1 timme nöp det till slut i en brax och det kändes skönt att förpassa den ner i nätet.
Fick sedan några braxar till, några mörtar och en abborre. Sista timmen var urkass men låg i alla fall i segerläge, vad jag trodde...Men Roffe, den gamla plåtslagaren, hyvlade ut feederspöt och köttade in två feta bruningar sista timmen vilket blev avgörande.
Själv tappade jag en brax och fick några småmörtar mot slutet.

Slutresultat blev

1: Roffe, 8160
2: Mr Pink, 6100
3: Håkan, 4840
4: Peter, 3980
5: Göte, 760
6: Jörgen, 340



Bild 1: Göte "Draget" Sjölin och Jörgen fyllda med tillförsikt INNAN tävlingen
2: Peter riggar för fullt
3: Grabbarna från Åsen...Tasken, Fisen och Blåsen
4: Min plats är hyfsat klar
5: Peter påse vägs
6: Håkan visar limpnötterna
7: Raka armar
8: Min fångst

Kommentarer
Postat av: Storm

Jag säger bara DRYYYYYYYGT !



Okey !



Brukar vara positiv även i motgång och försöka ta lärdom av dessa men i dag var det helt enkelt kört !



Grattis alla andra !



Hae't Gött !!

2008-05-31 @ 22:33:03
Postat av: Geir

Da ble det ikke noen 20 kilos innvegning forstår jag.Nu måste jag legga meg .Har et viktig vm-kval i morgon.Har alt klart(1liter casters+1liter rød maggot+1liter hvit maggot+ 2 liter pinkies och en kilo med mask.)Så ender det med at jag lottar mig ut av hela konk,Jag sender en rapport om det er ønskad.

2008-05-31 @ 22:38:07
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Lilja

Absolut Geir!! En rapport är alltid önskad:-) Good luck imorgon



Jörgen, har lite medlidande med dig....men bara lite;-) Skulle nog kalla det skitlottning:-)

2008-05-31 @ 22:47:44
Postat av: Tommy

Ån ser riktigt fin ut, hoppas det blir DM där, ser fram emot att få testa fisket där.

2008-06-01 @ 22:32:06
Postat av: Lilja

Visst ska vi köra DM där:-) Åtminstone en sektion...De tre övriga sektionerna hamnar i Storån där fisket blivit betydligt bättre de sista åren med mycket id och brax. Viljan har väl varit ändå att Lillån skulle härbärgera alla 4 sektioner men då muddringen ännu ej är klar så blir det troligen som ovan....Du är välkommen Tommy!:-)

2008-06-02 @ 04:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0