Mer från Sandtjärn, Orsa

Som sagt var vi i Sandtjärn igår eftermiddag och två 100 centimetrare landades, P-Å hade även på "The Big Kahuna" vid pumphuset....Tyvärr gick den loss då fotografen inte var  på plats och P-Å försökte hålla den ett tag. Hursomhelst, bra reklam för Orsa Fiskevårdsområde och tror jag åker dit i dagarna  och försöker mig på en plats i den lokala hundraklubben:-)

Idag blir det lite förberedelser inför tävlingen i Lillån imorgon. Finns ju en viss prestige i att vinna ett KM i Fk Match:-) Och efter förra årets "giveaway" ,där jag inte kunde vara med, kommer jag laddad och hoppas bjuda Mr S en god match:-) Framförallt tror jag att fisket imorgon kan bli bra även om det kan vara lite sämre när det är riktigt högsommarväder som det är tänkt att bli imorgon....Nappar det dåligt får man iaf försöka få lite färg på grisskinnet som håller inälvorna på plats:-)
Blir nog rullspö för hela slanten imorgon och har tänkt mig att köra lite Sticky som underhåll....kan ändras om jag hamnar bredvid Göte;-) Då får man anpassa sig och dunka i en hink:-) Grunden blir iaf Triana VIP och en hel del jord...Får se om det blir en lyckad blandning eller om man får agera sur åskådare och kasta elaka oneliners runt sig;-)




Kommentarer
Postat av: MoS

Lycka till imorgon.



Bra bilder och filmer, riktigt säljande.

2008-05-30 @ 14:33:58
Postat av: Geir

Ja lycka til i morgon Mr.Pink och herr Storm.Ser fram mot en rapport och kansje nogon bild også.Sitter å rigger til søndagen match her jag.3 de gp-stevne(vm-kval) her i Norge.Dette går på Hamar.

2008-05-30 @ 18:18:06
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Mr Pink

Tackar för det, Geir. Kommer bilder och en resultatrapportering framåt eftermiddagen.Tror vi fiskar mellan 11-15 ungefär...Vi är inte så många så vi startar när alla är klara:-) Blir GP:n i Mjösa?? Good luck, Geir!!

2008-05-30 @ 18:38:03
Postat av: Ingo

känns lite sorgligt att skeddragens tid är förbi:(

2008-05-30 @ 21:22:47
Postat av: Mr Pink

Nejdå Ingo! De funkar fortsatt...Pyssla fram ett gammalt Atom, svart/guld så blir gäddorna som galna uppe i Östersund:-)

2008-05-30 @ 22:03:59
Postat av: Mr Pink

By the way...Tack MoS!!:-)

2008-05-30 @ 22:04:45
Postat av: MR:s !

Sorry gubben !



INTE VIP! Har just mixat ihop mitt o Götes blandning och här är det mycket Leem !!



Hoppas jag får sitta bredvid dig i morgon för det kan man ju se som en kantplats !!



Go Natt !

2008-05-30 @ 23:36:51
Postat av: Geir

Gp service kan jag sende til deg,det blir ved Vikingeskipet på Hamar.Jag knyter mörttackel som en galning her + löja.Det kommer til å komme noen brax ut på ca.35 meter,men bare på 2-3 plasser.Ingen kan vinna på brax på søndag her hos oss tror jag.Men det er det som er så bra,at ingen vet hur man skal fiska.

2008-05-30 @ 23:56:36
URL: http://www.raufjoringen.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0