Seger

Bowlingmatch idag mot Bk Mas, ledarlag i vår grupp....Ändade med seger där siffrorna skrevs till klara 12-8.
Vi är på uppgång i tabellen och nästa helg ska vi slå ur underläge då vi möter det särklass bästa gänget, Rättvik.
Satan vad vi ska skrälla då!!:-)
Vi bowlade ihop 5691 poäng idag vilket är godkänt. Vårt hemmarekord ligger på 5801.

Siljan Bk
Göran Larsson 786
Jag 748
Morgan Pettersson 735
Ellie Ljusteräng 726
Britt-Marie Pettersson 715
Richard Eriksson 691
Micke Ekstrand 689
Per-Inge Pettersson 311 (2 serier)
Ingo Lundgren 290(2 serier)

Bowlade jämna serier idag med topp på 205. Kul att se supertalangen Ingo tillbaks i laget! Siljan Bk återfår lite av sin glamour och glans när han är med:-) Nu var det ju lite skakigt där men i sista serien syntes det att mannen blir en tillgång:-) Första matchen på över ett år så man kan inte begära för mycket.

______________________________________________________________________

Igår pimpeltävlades det på Tandsjön mellan Lillhärdal och Sveg...Var ju sugen som fan men lyssnade på kroppen...Vikterna var grymma så de hade säkerligen ett kul fiske. Speciellt Freddan Samuelsson som vägde in 23 kilo och vann med en marginal på över 10 kg!! Bra jobbat. Weine vann veteranklassen med en bra påse på 13,4 kg, dagens näst högsta vikt....
Freddan är nu 100 procentig i sina tävlingar för säsongen:-) Men hur fan kunde han få sitta själv på en pöl som inte är större än vad jag urinerar en lördagkväll efter några bärs?? Luktar han illa?;-)
Nä, den där segerraden ska göras nåt åt....blir det inte jag så blir det en österrikare som är heltänd:-)

_______________________________________________________________________

Igår satt jag väldigt mycket vid skrivbordet vilket INTE är speciellt bra för min jävla rygg:-( Komprimerar kotorna...klart det gör med en överkropp som väger mer än en slaktfärdig julgris.......Bowlingen på det är inte så smart.....Det har jag räknat ut själv,alltså fast jag inte är så smart...uppenbarligen:-O:-)
Får kämpa den här veckan i Norge, snart är det julledigt....Känns skönt.

_______________________________________________________________________

17 december.....släpps på dvd...."I´m a cyborg but that´s okey".....Ser jag framemot:-)

_________________________________________________________________________

Julshoppade på nätet igår.......Puh, inte så fiktiva nätpengar drevs iväg i massor....Nytt Playstation 3 inhandlades, spel, coola t-tröjor från England, en ko..... och riktigt jävla god italiensk parmesan beställdes från Italien:-)
Plus en del smågrejor:-)

_________________________________________________________________________

Fick mess från Jörgen (österrikaren)...han hade skaffat sig en ny hobby...bokläsning. Plöjt 3 böcker nu och jag messade tillbaka att det var bra....då kan han snart stava till B I L D A D ;-) :-)
Han e nog snart på hemgång, laddad som fan för pimpelisarna är jag helt säker på.....Det är bra då det laddar mig också, har svårt att tända till om han inte är med:-)

_________________________________________________________________________

Såg att det var ett turismmöte på gång i Rättvik om eventförpackning nästa torsdag, ska nog anmäla mig till det och hoppas det finns plats kvar. Lär höra med arbetsgivaren först förstås...men bowlar jag runt 600 på Norgematcherna brukar inte det vara några problem;-)
Knogen....är du anmäld???

Ha en bra vecka

Kommentarer
Postat av: Ingo

Jag har fått ta en del kritik för att jag spelat dåligt på Söndagens match. Det är människor utan insikt i idrottspsykologi och som inte kan skilja på brutto och netto som har raljerat över mina 116 poäng i första serien. 116 poäng är ett bruttovärde !!!, det faktiska resultatet är 182 poäng, alltså nettovärdet. Min närvaro på planen fick 3 spelare i motståndarlaget att prestera 12% sämre bowlingspel än normalt, 12% av 550 = 66) 66+116=182.

Vill man se helheten så måsta man se helheten!!



Det va allt ! //INGO

2008-11-24 @ 16:20:13
Postat av: Pink Angel

ha ha ha

men gud vad du svamlar ;P

2008-11-24 @ 20:14:42
Postat av: Tolle

Kolla in denna. Tur eller.....? trick_flyingeagle/" rel="nofollow">http://www.jesper.nu/filmer/coolt/4859-Bowlingtrick_flyingeagle/

2008-11-26 @ 21:09:59
Postat av: Mr Pink

Ingo! Du är matematikernas okrönte konung;-)



Tolle, coolt:-) Men länken funkade inte riktigt, tror den här funkar

http://www.jesper.nu/filmer/coolt/4859-Bowling

2008-11-28 @ 10:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0