The Buddhist

Fredag kväll.

Måste göra nåt åt det kroppsliga förfallet...har fan sämre kondis än en TAVLA av Anders Gärderud (för er yngre snorloskor, en svensk löpare som tog guld i Montreal -76 på 300m m hinder, Malinowski var tvåa och Frankie Boy Baumgartl stöp på sista häcken)...Hur ska man övertala sig själv att komma i form?

___________________________________________________________________

Sugen på pimpeltävling imorgon på Tandsjön...men med bultande bihålor så tänker jag för en gångs skull lyssna på kroppen..kyla är inget för mig...Bättre då med en Cabernet Sauvignon från Stellenbosch:-)
De får väl fiska på och se till att komma iform, gör entre på Stordammen i början på december istället...Min form brukar vara där....eller inte...So what?

___________________________________________________________________

Ikväll tänker jag INTE kolla på Idol....Rekommenderar istället två filmer, först klart sevärda "Training Day" med Denzel W och Ethan Hawke, gillar den mörka tonen (föga förvånande). Men väljer ni en ska ni se "The Killing Fields" ikväll på ettan tror jag det var....En kanonfilm som jag glömde på min topplista!

Vad jag ska göra ikväll? Skriva blogg sedan ska jag lääääääsa.......Först fotbollsmagasinet Offside som damp ner i lådan idag, sedan blir det nog prylmagasinet M3...sedan tar jag det nya numret av Allt om Film för att avsluta med en till pryl/tekniktidning...Din Teknik.....Men antagligen klubbar Johnnie Blund mig medvetslös innan allt plöjts.....

_____________________________________________________________________

Orkade inte ta tag i skiten här hemma idag så wobblade ner till bowlinghallen på eftermiddagen, inte en själ där nere så det blev lonelybowling för hela slanten....Var ju ner igårkväll och slog några serien, då var banorna väldigt oljiga och det var svårt att få kulorna att greppa..blev inga toppserier men heller inte så dåliga...Idag började jag med 241, den serien innehöll 10 strikes (av 12)miss i första och nionde:-(...Fortsatte med 233 för att sedan sjunka rejält, var så dåligt att jag förträngt det långt ner i skinkorna...Blev i alla fall runt 760 på fyra, gjorde sedan en bit över 700 igen....Det funkar rätt bra och hoppas det kan hålla i sig till på söndag då det är matchdags....

______________________________________________________________________

Funderar på att läsa buddhism......

______________________________________________________________________

Någon som kan rekommendera någon NY bra musik??? Hittar inget just nu som tilltalar mig nämnvärt.............

_______________________________________________________________________

Varför säger programledare på P3...."mest roligAST"......??? Det heter väl "mest roligt"!  Om jag börjar läsa buddhism så behöver jag aldrig mer bry mig om vad folk säger eller skriver....Eller, det är klart jag måste bry mig men inte grammatiskt i alla fall:-)

_________________________________________________________________________

Att spendera dag ut och dag in med min hjärna är fan som att ena dagen svetsa fast fötterna i en ankarkätting för att nästa dag.....slå av sig hälsenorna med en lie.....Inte mycket skillnad på det:-O

________________________________________________________________________

Börjar bli dags att uppsöka läkaren, min tennisarmbåge vill inte ge upp...Har försökt plåga den med en jättekur Voltaren men den är envisare än skit i en harpäls...Vet inte vad som måste göras men nåt är det....Blir säkert ordinerad VILA...och hur det ska gå till förstår inte jag.....
Min andra armbåge går inte att sätta ner någonstans, en lös benbit som vandrar runt mellan fetskinnet och benet...Lossnade efter ett fall förra vintern, fick en hel skolklass i Norge att banka på ett jättefönster...De var väl oroliga efter att sett en jättelik svensk gå handlöst i backen och ligga raklång i en minut för att samla tankarna...Hörde iaf att de bankade så jag höjde huvudet och tittade på dem och gjorde tummenupp...sen la jag tillbaka huvudet och låg några minuter till....Det var en smäll som torde renderat Richternålen en givande vibration...

Att min kropp förfaller är ställt utom allt tvivel....

Mina två hälsenor har skaffat sig två kompisar, två knöljävlar mitt på senan som smärtar...Har de tänkt att gå av så har jag rekommenderat dem att göra det samtidigt, blir mer kul så..............

__________________________________________________________________________

Oops, nu pockar de små liven på uppmärksamhet......Fick 17 små kattungar av en tant idag, skojade med henne och sa att jag kunde ta hand om dem och ge dem ett värdigt liv med god mat och omvårdnad....Hon gick på det.

Kommentarer
Postat av: Norma Jean

Och nu skojar vi inget mer om katter!!!!! Puss



Lyssna på kroppen! Du pratar om buddism, så LYSSNA PÅ KROPPEN! Den försöker säga någonting. Din kropp är ditt heliga tempel.

2008-11-21 @ 20:22:07
Postat av: Finn Erik

KOM DEG PÅ ISEN LILJA !!!!

Der løsner alt....

Dra å bank skiten ut av dem !

( Mulig jeg tar litt mere vin jeg som ikke har is ...)

2008-11-21 @ 21:12:57
Postat av: Mr Pink

Skojar inte......



Finn Erik, ja, vafan...borde vara på isen:-) Har kollat isar själv i Norge i veckan men det är fan så dåligt:-(

Ta lite mer vin, det är gott:-) Har du gjort iordning pimpelgrejorna så du är förberedd??

2008-11-21 @ 21:47:08
Postat av: Finn Erik

Jepp klar som faen .....

Her snakker vi om en mindre eksplosjon hvis ikke det snart blir is.



Tenker litt på å kjøpe meg et Mora borr ????

Noe du anbefaller ?

2008-11-21 @ 22:00:49
Postat av: Mr Pink

Det tycker jag du ska göra, de flesta(om inte alla) som köpt den nya MoraNovaborren är mycket nöjda...Har tillgång till den nya(ny färgblandning för att förhindra påfrysning). Om du/ni är intresserade så fixar jag till bra pris, Finn Erik. Ska kolla upp priset

2008-11-21 @ 22:14:01
Postat av: Finn Erik

Vi er nok en del i vår klubb som er i kjøpstanker ja. Er det forskjellige skjær til borret ?

2008-11-21 @ 22:34:15
Postat av: Mr Pink

Ska kolla upp det, Finn Erik. De har iaf pratat om att ha några olika skär men vet inte om de ändrat sig. Det som sitter på nu är ett allroundskär som går bra i alla isar...Upplevs av en del som att det skulle kunna skära lite mer i hårda isar men själv tycker jag inte det är ett problem, det har man igen när isarna är tjocka och blöta....

2008-11-22 @ 10:03:40
Postat av: BUllen

Ny musik?



Allt du behöver finns att tanka ner på:



mogelpunk.se

2008-11-22 @ 15:17:15
Postat av: Finn Erik

Fint om du skjekker dette med skjær ! Ser helt klart fordelen med Mora når det er tykk / trå is.



Du skulle nok ha vært med på Tandsjøen i dag .....

Snørra hadde nok løsnet da..



Neida kos deg med filmer å drikkevarer å bli bedre, det er mange muligheter utover vinteren. Vurderer å ta en helg oppe hos dere hvis jeg kan få med meg noen skaplige konkuranser ( i jan / feb )

2008-11-22 @ 18:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0