Att tappa tron på mänskligheten....

...är något jag ofta gör, tyvärr alldeles för ofta....Saker som skrämmer mig eller får mig att tappa tron på mänskligheten, små och stora:-O...;-) Take it or leave it

Människor i keps som hatar varg, gärna iklädda vildmarksbyxor och propagerande för skoteråkning

När Reinfeldt besöker ett slakteri, ett halalslakteri...och svarar på frågan om att kritik framförts om sättet slakten går till på..." ....ät nåt annat då, bara för att någon vill göra på annat sätt så inskränker det inte på MIN frihet, om det inte är så att jag tvingas till något jag inte önskar...." Mycket skrämmande uttalande om man lägger det i andra aspekter.....Läs mer på Aftonbladet, Nima Daryamadj skriver och gör det bra...Får verkligen ont i magen av att Sverige styrs av en regering där ledaren uttalar sig på detta vis....

George Bush, dvs människor med FÖR tätt sittande ögon

Homofober

Människor som benämner folkslag eller andra som ..."De där"

Sverigedemokrater

Stavfel i broschyrer, skyltmaterial och dylikt

Människor med beiga byxor, gärna högt uppdragna, med nedstoppad skjorta respektive t-shirt

Människor med beiga shorts med uppdragna strumpor och svarta "finskor"

Färgen beige

När rutiner inte fungerar, likt försvunna remisser inom läkarvård

Trubadurer

Okunskap

Människor som lyssnar på Stefan Andersson, Patrik Isaksson och Garth Brooks

RövslickADE människor som INTE förstår att de blir just det...rövslickade

Tystnad på möten

Människor som säger JA och amen när de pratar med folk högre på "stegen", inom alla sammanhang och grupperingar

Inskränkthet (inom min bedömningsgrund)

När Alessandro Nesta står fast vid sitt beslut att säga NEJ till Italiens landslag

Kallsupar av rödvin...(fick en sån precis nu...uuuääähh)

Män iklädda shorts eller cykeltights på restaurang

Älgjägare MED bössa, MED snus och MED låg intelligens

Människor, gärna inom fiskevården, som hävdar att något var och har varit på ett sätt i ett högt antal år...och hävdar att JUST DÄRFÖR behövs ingen förändring

Feta män i medelåldern med fler än en guldring, fet halskedja och stinkande Fahrenheit.....Förresten, inte bara feta utan ALLA...

Bibelciterare

Människor som gärna hävdar saker med...." Jag vet...." när man för saker på tal...

Händer i byxfickor

Folk i cowboyhatt

Krig

Flathet

Dålig service och kompetens

Hymlande människor


Ja, det var några saker:-) Kommer säkert på fler och finns anledning att återkomma.....

Have a nice evening











Kommentarer
Postat av: Johannes

Shit Lilja, vi verkar rätt lika.

Homofober, trubadurer, folk som lyssnar på patrik isaksson, borttapapde läkarjournaler, benämna andar folkslag med "de där" mm mm. Sitter bara och småskrattar för mig själv, håller med dig i nästan allt.

Men några tilläg skulle kunna vara statliga myndigheter, Kina och USA =)

2008-09-13 @ 20:25:10
URL: http://allringer.blogspot.com/
Postat av: Johannes

Tar mig friheten att länka din blogg från min =)

2008-09-13 @ 20:40:06
Postat av: XONX

Trevligt :P

xonx.blogg.se

2008-09-13 @ 20:42:44
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: asse

Tryck upp det här inlägget ,sälj som tapet, så köper jag till mitt sovrum ,så kan jag somna med hopp om att fler tar åt sig av samma tankar som jag fått läsa här!!!

2008-09-14 @ 02:17:30
Postat av: Hasse

Åns var det, inte asse

2008-09-14 @ 02:19:36
Postat av: Totte

Det där med snus varväll att ta i .Håller dej som kung i alla fall.

2008-09-14 @ 20:59:20
Postat av: Anonym

2008-09-14 @ 21:00:46
Postat av: Totte

Du är grinig

2008-09-14 @ 21:01:45
Postat av: Skoteråkare som inte kan stava!

För jag har skoter och kan leva på något jag tycker är kul och underbart,jagar inte.Säger inget om mete för det har vi alla vuxitifrån.

2008-09-14 @ 22:01:47
Postat av: Storm

Ganska bra boss!



MEN gillar(-de) faktiskt Stefan Andersson och snusar själv !



Ä ja dum då ?

2008-09-14 @ 23:11:57
Postat av: Hasse

Storm,det är nog omöjligt att inte hamna på listan om man läser ordagrannt,men det är mycket som är bra.Min stetson, räknas den som keps eller cowboyhatt?

2008-09-15 @ 12:45:10
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-15 @ 12:47:15
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Bullen

Jaha du, jo tack då...snyft

2008-09-16 @ 16:21:13
Postat av: Mr Pink

Åns....sammanfattar det hela bra..."det är omöjligt att inte hamna på listan om man läser ordagrant" :-)

Dödde, du får läsa lite bättre....Finns inga rader om dumhet som innefattar snus och S.Andersson(vet att du gillade S.Andersson..det skrämmer mig lite;-)) ...Å det är ju bara en lista på vad som skrämmer MIG.....Ni får ju fortfarande vara rädda för vad ni VILL:-)

Sen är det ju gott att se att det finns folk som växer...Gillar ju tillväxt:-)

2008-09-19 @ 11:28:33
Postat av: Pink Angel

Ja, vi hamnar nog alla på din lista ... Något som "stör" mig lite kommer här ;):D



Manligt och kvinnligt ! tänkande i praktiken





Oljebytesinstruktioner för kvinnor:



1. Kör till närmaste bilverkstad när det är 1500 mil sedan det senaste oljebytet.

2. Drick en kopp kaffe i lugn och ro, samt läs dagens tidning.

3.15 minuter senare, betala och lämna stället med ett korrekt omhändertaget fordon.







Spenderade pengar:

180 kr för oljebyte

8 kr för dagens tidning



Totalt:188:-





Oljebytesinstruktioner för män:



1. Åk till Biltema och betala 850:- för olja, filter, kattsand, trassel, diverse kul verktyg och en Wunderbaum.

2. Upptäck att spilloljetanken hemma är full. Istället för att ta den till återvinningsstationen, gräv en grop i trädgården och häll oljan där.

3. Öppna en öl och drick upp den.

4. Hissa upp bilen med domkraften. Ägna 30 min åt att leta efter armen till domkraften.

5. Hitta armen under ungarnas lådbil.

6. I frustrationen, öppna en öl till och drick upp den.

7. Placera oljeuppsamlingstråget under motorn.

8. Leta efter en 24mm fast nyckel.

9. Ge upp och använd en skiftnyckel istället.

10. Försök skruva bort oljepluggen. När oljepluggen blivit rundsliten, tag fram en rörtång och vrid! bort skiten.

11. Tappa oljepluggen i tråget med het olja. Spill het olja på dej själv.

12. Städa upp röran.

13. Ta en öl till under tiden som du tittar på oljan som rinner ut.

14. Leta efter en oljefilternyckel.

15. Ge upp. Slå hål på oljefiltret med en skruvmejsel och skruva av det.

16. Öl.

17. Polaren tittar in, avsluta lådan med öl med honom. Avsluta oljebytet i morgon.

18. Nästa dag, ta bort tråget som var under bilen. Nu fullt med gammal olja.

19. Kasta kattsand på oljan som du spillde i punkt 18.

20. Öl. Nej, du drack upp allt igår.

21. Gå till Statoil. Köp öl.

22. Sätt dit det nya oljefiltret och var noga med att lägga på en tunn hinna olja på packningen.

23. Häll i den första litern olja.

24. Kom ihåg oljepluggen du tog bort i punkt 11.

25. Skynda dej att leta efter oljepluggen i tråget.

26. Upptäck att den använda oljan är begravd i ett hål i trädgården. Tillsammans med oljepluggen.

27. Drick öl.

28. Gräv upp hålet och leta efter oljepluggen.

29. Upptäck att första litern olja nu befinner sej på golvet.

30. Drick öl.

31. Slint med rörtången när du drar åt oljepluggen och slå i knogarna i bilen.

32. Slå huvudet i golvet som en reaktion på punkt 31.

33. Bli förbannad.

34. Kasta iväg rörtången.

35. Skrik fula ord. Hustrun blir arg.

36. Torka av händer och panna och lägg på nödvändigt bandage för att stoppa blodflödet.

37. Öl.

38. Öl.

39. Häll i fyra liter olja.

40. Öl.

41. Ta ner bilen från domkraften.

42. Krossa! av misstag ett av stöden till domkraften.

43. Flytta bilen bakåt för att hälla mer kattsand på den utspillda oljan från punkt 29.

44. Öl.

45. Testkör bilen.

46. Bli stoppad och arresterad för rattfylleri.

47. Bilen blir beslagstagen.

48. Betala dryga böter. Lös ut bilen.





Spenderade pengar:

850 kr bildelar

300 kr öl

675! kr ny domkraft

9000 kr i böter

1800 kr i bärgningsavgift



Totalt: 12 625 :-





Får önska er alla en skön helg, det tänker iaf jag ha :D:D:D

2008-09-19 @ 13:08:51
Postat av: Mr Pink

Hahaha....Kan bara säga att jag tillhör varken det manliga eller kvinnliga släktet.....Vad fan är oljebyte för nåt?;-)

2008-09-19 @ 16:47:15
Postat av: Pink Angel

Något som man gör på närmaste bilverkstad ;):D

2008-09-19 @ 17:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0