Abborrar flyr

Puh!

Onsdag och just nu tillbringar jag kvällen mellan datorn med ATG Live och stekpannan....Förbereder morgondagens kvällsmiddag ute i det fria med en grupp fiskare som jag ska ta hand om. Blir wok med noodles och kyckling, mycket ostronsås och en del kokosmjölk...naturligtvis mycket grönsaker också:-)
Har strimlat upp kycklingen nu och nu blir det stekning.........

Jagat abborrar i dagarna två också......Hade några ställen som var tänkta som tillhåll imorgonkväll. Igår provades Källsjön, normalt en god abborrsjö...MEN inte nu:-( Fick 5 svårflörtade abborrar och farsan 2....Vidare till Tenningsjön, normalt en riktigt bra abborrsjö....MEN inte nu:-( Lika jäkla trögt där och tror det fastnade 8 stycken i skryllan, farsan fick några till....
Uteslöt de ställena och tänkte mig att det får bli Kvarntjärn vid Untorp där det nappade skapligt i fredags....Begav mig dit imorse för att kolla av eldstad och fiske...Fick 5-6 abborrar och ett gäng mörtar....Helt värdelöst..

Innan jag åkte hem så tog jag en vända till Dyversjön som ligger 5-6 minuter därifrån....Klev ut direkt nedanför bilen och det nappade direkt, fin abborre i de flesta hålen...Fiskade en kort stund och drog ihop drygt 3 kilo. Det blir platsen för fisket imorgon!!! Hoppas det är lite fisk i farten även då.

Igårkväll besökte jag även årsstämman för Orsa Fiskevårdsområdesförening. En för mig (som vanligt) pulsökande företeelse.....Återkommer med mer i ämnet då det finns en del att dryfta. Vet i alla fall en sak att kunskap inte hemsöker alla planeter.........

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-04-15 @ 19:48:28
Postat av: Storm

Hur gick det på stämman

2009-04-15 @ 19:51:22
Postat av: Mr Pink

Hojt! Ja, hur fan gick det? Kan säga så mycket att jag iaf får hjärtsväng när vissa personer öppnar käften...Försökte så gott jag kunde att få tyst på de värsta och förklara hur saker och ting fungerar...En präktpelle ondgjorde sig över bryggan(you know who) att det var skit med allt, han hade t o m knäppt kort på en bil som åkte på bryggan och vad det hade för relevans har jag ännu inte förstått...Talade iaf om för honom att bilåkning får han vända sig till polisen med inte till stämman...Ska försöka skriva ner lite på Ofvo och bloggen om mina åsikter. Hursomhelst så är du BORTA från styrelsen, fråga mig inte hur det gick till mer än att det var en aning rörigt i uppställningen....Bruksen är iaf kvar

Vi får höras

2009-04-15 @ 20:37:15
Postat av: Bucco

Det er tydlig ikke bedre hos dere hen det er over grensen Kenneth.I mange (jakt) och fiskeforeninger her i Norge er det som å være med på et maranata-møte der det for det meste er helt talentløse folk som uttaler seg.



Nu blir jag sikkert drept men det får gå.



Hoppas det blir litt abborre på dej i morgen.

2009-04-15 @ 21:54:15
URL: http://matchfisher.blogg.se/
Postat av: Totte

tänk att så fort fan någon gör något bra för orsa är det någon inskränkt liten jävla skogsbonde som ska tala om hur jävla fel det blev och han har minnsan knäppt kort på en bil på bryggan.Han har uppnbarligen varit där och tagit kort men inte vågat göra något.Våran hamster har mera stake och det är en hona

2009-04-16 @ 10:50:15
Postat av: Storm

Tur att det finns kloka människor som kan ta över !!



Hae`t Gött!!

2009-04-16 @ 21:14:13
Postat av: anonym

till de kloka o vetande i orsafvo ,hur i helvete kan ni kicka de som vet vad fiske o vattenvård betyder för våra o era ?fiskevatten i framtiden men vill bromsa o snåla o va fan vinner ni ?

2009-04-16 @ 21:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0