Tävling i Untorp

Då var det äntligen dags för påskslaget uppe i Untorp som brukar gå av stapeln på Hemsjön. Så icke idag då startplatsen flyttades till en närbelägen tjärn, Kvarntjärn. Tydligen var förhållandena så blöta på Hemsjön att vattnet gick över stövlarna.

Kvarntjärn var det många år sedan man drog någon abborre i men visste att det slinger några skapliga abborrar där. Hade 2 fiskande kids med mig idag och när de bytte hål oftare än jag hann borra i början så kändes det i armarna ett tag:-) Till slut fick jag dem att sitta lite längre i hålen....Hugge drog en fet abborre direkt i första hålet , runt 2 hekto , och kopplade greppet om junior/barnklassen:-) Tyvärr blev det ingen mer fisk då tålamodet inte är det bästa ännu:-)

Själv hade jag en liten pust eller skrapning på fjädermygglarven efter ca 35 minuter.....Borrade 4-5 hål runt den pusten och ingenting:-(....Kändes som en skitpåsk då;-)
Tävlingstiden är ju kort , endast 2 timmar , så det är inte mycket att vifta på....Vifta som jag såg Jörgen göra mitt ute på sjön, såg att han smög upp några borrar de gånger han kunde lämna Oscar en stund.
Tog mig en kort promenad till kidsen och borrade några nya hål och lite vätskepaus innan jag äntrade Jörgens domäner...Fick där mina första fiskar . Nappade om man lät hålen stå ett tag , tafs var det som gällde.
Fick några fina fiskar 1,5-2 hg och en del smått.

Blev jämnt vid invägningen då Jörgen vägde in 1580 gram och jag lyckades driva upp vågen till 1615 gr(25 firrar).  Skööööna gram söörru!;-)
Överraskande fiske , om inte bra men ändå väl godkänt tycker jag. Och som Jörgen sa kanske en bra pöl för ett mormyshkaklubbmästerskap.
Var en del fin abborre i farten och bland annat Jörgen tappade en fin bit där tafsen gick av.....Guuuud vad jag lider;-)

Största fisk drogs av Mats Gustafsson, en abborre på 315 gr.

1: Kenneth Lilja, 1615 gr
2: Jörgen Storm , 1580 gr
3: Laban, 1005 gr


Juniorklassen vann en glad Oscar Storm på 240 gr, Carolin Maklin 2:a på 220 gram och på tredjeplats en mycket glad Hugge på 210 gram.


Hade även utlottning av några whiskypavor där det numer finns fin maltwhisky hemma hos herr Storm!:-) De två andra gick till Ingvar Björk och till Lilleman.


Dödde gör sig iordning, snus?Fassan innan tävlingGrevNils

Ståpimplaren;-) Innan invägningOscar med segerägg

Dödde jublar Laban fick sig en fondue för tredjeplatsenHasseman

Fjolårssegraren Micke A GrevNils fick pris (alla får pris;-))

Oscar är på hugget VimmelbildHugge är stolt



 Some bottles on their way  Utspritt

En vinnare:-) En vinnare till:-)



Fortsatt Glad Påsk!

Imorgon blir det Orsasjön och förhoppningsvis lite mer fisk även om dagens tävling var jävligt vansklig enligt rapporterna...Hörde att Laxen körde en DAFT;-) Han blir farlig imorgon då:-)





Kommentarer
Postat av: Finn E

Grattis !

Dette lover jo bra fremover.

Har du oversikt på hvordan føret er på Storhamra ?

2009-04-10 @ 19:34:44
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Brutte

Snyggt "reportage"! Hedervärd segrare! Hasse var snyggast! Stormen bjuder på malt! Barnen bäst! Laban ökar omsättningen av frityrolja på ICA!

Lite info om Orsasjön inför morgondagen - "fula farbrorn från Finland" höjer den med ungefär 1 cm per dygn just nu (från årslägsta tidigare i veckan), vilket innebär att den är lite mer "lättgådd" nu - isen lättar och vattnet rinner undan från ovansidan så nu orkar Ni kanske lubba iväg långt. Skitfiske pojkar! Nä, men se en low carb lager till..........

2009-04-10 @ 19:39:47
Postat av: Mr Pink

Thanks boys:-)



Finn Erik, har inte hört något än men får reda på imorgon...Har Dödde hört något kanske han kan smälla in några rader med info kring föret på Hamra...



Tackar för infon Brutte om sjön....men vadå, Hasse snyggast?!;-) Måste vara för att han e en Stackmoring såklart:-)

2009-04-10 @ 20:22:43
Postat av: Storm

Jag o Oscar tackar för en mysig och överraskande dag på Kvarntjärn !



Försökte hålla "tävlingsdjävulen" i schack och "Team Storm" lyckades bra.



Tänk att det fortfarande finns vatten man aldrig blött en krok i, Kvarntjärn var ju helt kanon. Fina "gula" matabborrar och en och annan jättemört.



Finn E !



Har inga rapporter från Hamrasjön än den jag fick under tisdagen, tror dock att det blir bra.



Egentligen skit samma angående före, ska bli roligt att äntligen få delta på OS igen !!



Hae't Gött !!

2009-04-10 @ 21:01:25
Postat av: LAXEN

i var sjöfan värdelös GO NATT

2009-04-10 @ 21:47:23
Postat av: Laxen

ska stå "i dag var"

2009-04-10 @ 21:49:06
Postat av: Mr Pink

Lax! Imorgon är den bättre.....Vi kör DAFT efter tre timmar;-)

2009-04-10 @ 23:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0