Victory för fan:-)

Ovansiljansmästerskapen på Hamrasjön idag, femtimmarstävling.

En tävling som jag alltid ser framemot då Hamra är en rolig sjö (oftast). Samma resa som de senaste åren var det tänkt och så blev det också. Var lite jäkligt att gå men ändå inte så farligt. Visst hängde trumhinnorna ut genom öronen och volymen från hjärtslagen skapade svallvågor på gammelhålen men så är det ju bara att ta sig från bilen till sekretariatet;-) Så det var helt okey....

Började fiska där jag brukar uppe i Hemsjön, brukar alltid vara fisk där och oftast lite finare än innanför mörtstugan (hörde du det LillThomas;-) ) Fick ett fethål direkt i första hålet....fiskar mellan 70-200 gram, drog säkert ca 4 kilo där. Fortsatte på rätt bra och låg nog på runt 7 kg efter 1 timme....Men som vanligt så avtar det ju och man får jaga en del...

Lyckades få igång lite fisk ett tag in mot land i timme fyra och det blev några kilo där. Laxen ringde när det var en timme kvar och dämpade mina topplaceringsfunderingar lite....Nappade tydligen hyfsat hysteriskt i närheten av starten...Som tur var så var det ingen som lyckades få upp all den fisken:-)

Jag och Tomas Larsson var sist iland och det var inte så många meter tillgodo och Stormhelvetet;-) fick oss till och med att springa en kort sträcka genom att stå en bit uppe på land och skjuta....Man är ju normalt inne när man sätter foten på land en bit utanför starten, så också denna gång men Storm stod en bit upp.....Blev lite orolig där ett tag men det var alltså lugnt.

Drog ihop dagens högsta vikt med 11, 4 kg.
Tvåa var Patrik Liss, Borlänge med 10,9
Trea Jonas "Sparven" Gustavsson med 10,6

Skönt med en seger på Hamra efter andraplatsen ifjol:-) Fick en tusing och en ny borr:-) Tusingen vänder jag på nån käck häst i veckan och borren ska jobba lite på torsdag...häpp!:-)

Janne "Taxben" Fredriksson tar betalt (obs: han står på en pall;-))
Jonny Fäsa Persson
Laxen och Danne Ersbjörs diskuterar
Norska teamet är laddade! Tommy Strengelsrud, Niklas Strengelsrud och en slimmad Finn Erik "Spenst" Lerdalen:-)
Inför start, Lill-Tomas i rosa huvudbonad. Sen ser man att Novan lyser fint och mest:-)
Tror det här var efter en timme, nä det var det fan inte utan efter 1.55 min
Tror det är klart här:-)
Glada lagsegrare, Berggren, Sparven och Liss
Patrik Liss kom tvåa
Jonas Gustavsson trea
Å jag vann tamejfan!:-)


Kommentarer
Postat av: Bucco

Et stort grattis,det var gøy.

Hvor ble det av det norske teamet i resultatlistene da???Tipper Django(Finn Erik) fisket bra hvis det var trekrokfiske.



Du må fylle opp barskapet med tusingen du tok,det har sett ut som det har minket i løpet av påsk.

2009-04-13 @ 19:42:22
URL: http://matchfisher.blogg.se/
Postat av: Storm o Samuelsson

Grattis då för fan !!



Hae't Gött !

2009-04-13 @ 19:46:28
Postat av: nicke

grattis !! men vänta bara nästa år ska jag nog träna lite mer innan ! ;-)

2009-04-13 @ 21:22:41
URL: http://nickesjostrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra jobbat kenneth,det var nog rödvinet i helgen som gjorde susen.

2009-04-13 @ 21:35:52
Postat av: Anonym

de var åns som skickade

2009-04-13 @ 21:37:16
Postat av: Lundbergo

Även en blind höna...hehe...



Grattis!

2009-04-13 @ 23:00:45
Postat av: stange

Faan man skulle ha spelat en hundring på den skräll vinsten .

När skulle du till Örebro ? tävlingstid ?

Tänkte sitta och olusta mig bakom din rygg när du drar gärs.

2009-04-14 @ 09:12:17
Postat av: Mr Pink

Tackar så mycket:-)

Geir, dina norska kamrater gick icke så bra, tror jag. Finn Erik och Niklas hade dåligt med fisk och valde att fiska istället för att gå iland inom ingångstiden...Tommy hade inte så mycket heller tyvärr...Vad gäller innehållet i baren så finns det gott om dricka kvar:-) Är alltid välfyllt där:-)



Lundbergo aka Lunsdragarn - Blinda hönor jagar bäst...eller nåt:-)



Stange, den hundringen hade du fått bara 2 ggr på...om du lirat med mig som bookie;-)

Örebro var väl nån gång i juni tror jag...typ en onsdag mitt i veckan.....Nä, det blir 2-3 maj och tävlingstid är 11-15 bägge dagarna, du är välkommen att sitta bakom min rygg...Är psykiskt stryktålig även om Örebrodialekten är en gnagare på själen;-) För övrigt blir det löja dag 1 och mycket brax dag 2...Så är bestämt:-)

2009-04-14 @ 10:49:43
Postat av: M Södergårds

Grattis lilja, nästa år får du ytterligare följeslagare till hemsjön;)

2009-04-14 @ 16:48:22
Postat av: Mr Pink

Tack, Martin:-) Misstänker att det blir trångt där ja:-)

2009-04-14 @ 17:16:02
Postat av: broder green d-ä

kändes ungefär som man hade åkt 2 vasalopp när man kom iland ,tro mig mr pink för jag har åkt 3.

stort grattis kennet,nästa år blir det väl 150 av 200 i hemsjön.

2009-04-14 @ 17:25:34
Postat av: Knogen

Fan, nu blir man ju lite orolig. Du spar väl liiite till torsdagen va? :-o



Grattenäran! ;-)

2009-04-14 @ 17:34:32
Postat av: Finn E

Grattis Kenneth !

Men jeg vant tjokkast lengst for faen !

Og det med klar margin !!!

Hadde jeg og Niklas kjört opp till endan med det samma hadde vi knekt deg. Vi fikk 6 kg på 35 min !

Nåja kos deg med tusingen og seieren !

2009-04-14 @ 22:01:30
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: laxen

lilja till nästa år får du banta 20 kg för du får nog återvända till dina gammla fiske platser 8km från starten. o-föresten byt stövlar så tjänar du 2kg bara på de.grattis din klumpeduns till segern hurra för dig.

2009-04-14 @ 22:50:57
Postat av: Mr Pink

Finn E - Tackar! Gratulerar dig till den segern också:-)Var ni längst upp i högra hörnet utanför stugan när ni hittade i fisk?



Laxen- Byter jag stövlar så är det där jag tjänar 20 kg;-)Satsar på 8 km nästa år...sist jag var dit var det stöp och det tog 55 minuter:-) Skulle jag dit nu tar det ca 2 dagar med en övernattning;-)

2009-04-14 @ 22:59:16
Postat av: Storm

Jag vet var dom hittade fisken Pink, det var dit jag o Martin skulle gå.



Själv läker jag händerna efter vinsten på Sälen-cup.



Blir du med på Vassjön på Söndag ?



Hae't Gött !

2009-04-17 @ 23:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0