Grande Lilja

Sent omsider kommer några väl valda ord om helgens enormt upphaussade Battle of the Nerds...Frågesportmästerskapet som avgörs EN kväll i november mellan två töntar som inte har nåt annat för sig, jag och Prippen aka Micke Larsson...
Prippen släntrade in i min eminenta boning kring halvfem på fredagen och fann mig stående vid spisen där en kaloristinn middag förbereddes, fet och god mat för att orka med hjärnans förmodade högvarv...:-) Vi sopade i oss middagen med hög svansföring och till det blev det ett par öl av märket Red Stripe, en hyfsat lättdrucken jamacianskt öl.

En snabb sidoförflyttning och vi befann oss i vardagsrummet där första spelet packades upp och påbörjades...Ett spel om Olympiska spelen med dvd och kortfrågor....Vi spelade två omgångar och inledningen var närmast att beskriva som katastrofal för min del...Trots jämna matcher blev det förlust och underläge med 0-2.
Kastade mig ut i köket och drillade ihop en god kaffedrink med mörk rom, jordnötssmör och vispad mjölk:-)
Hade ju som taktik att servera drycker som möjligen förvandlade Prippens hjärna till illaluktande ensilage utan innehåll....Funkade sådär

Plockade raskt fram nästa spel MIG 4, frågekort med 5 kategorier på varje kort....Vi körde rätt av till först 20 rätta svar....Efter 7 kort stod återigen Prippnerden som segrare....Nu underläge 0-3 och min självpåtagna gloria av kunskap hängde rätt visset likt en älgtunga utan liv.....
En ny omgång MIG och en hård batalj som ändade med en efterlängtad seger, siffror i min favör 20-19....

Sammanlagt 1-3 och nu kände jag återigen självförtroendet kicka igång . Delade på en flaska gott vin och kände kunskapens centrum i mitt huvud;-)

Nytt spel, Europa. Flera olika kategorier där också och rätt bra frågor, var vi rörande överens om. Ett spel värt att rekommendera.
Jämna matcher återigen men den här gången med två raka segrar för mig:-) Och utjämnat!

Nytt byte av spel och Nationalencyklopedin hamnade på bordet tillsammans med några Staropramen.
Här rycker jag och känner hur segerns sötma börjar sprida sig i gomseglet....Vinner två raka omgångar och när jag sätter försten på Nordpolen, Robert E Peary, 1909...så känns det helt okey

Ledning med 5-3 och nu åker äntligen Bezzerwizzer fram på bordet. Förra årets misär under spelkvällen förnimmer jag svagt men självförtroendet vinner den matchen och förtränger förlusten från fjolåret....Plockar två enkla omgångssegrar i Bezzerwizzer och nu känner jag mig som Makarov-Krutov-Larionovkedjan....;-) Ledning med 7-3

Klockan börjar nu närma sig 01.00 på natten och farbror Lilja är trött. Prippen insisterar på ytterligare omgångar och jag faller till föga...Europa ännu en gång och efter 3 omgångar och lika många segrar för Prippen så blir slutställningen 7-6....

Årets mästerskap är avslutat och segern ett faktum. Delade meningar diskuteras och mästaren erkänns inte enär den ena parten vill att mästerskapet ska fortsätta följande morgon;-)
Runt 02.00 släcks lyset och min mästarsömn är god, faktiskt riktigt njutbar:-)

På morgonen efter ett par stadiga filtallrikar och gott kaffe blir det Europa ytterligare 2 omgångar....1-1

Fortsätter med MIG 4 och Prippen gör ett bra jobb och vinner bägge med 20-16, bägge omgångarna bara på 6 kort....1-3 sammanlagd ställning.

Avslutar med ett nytt frågekortsspel "Hur fan visste du det?" Ganska skojiga frågor....eller vad säger du, Prippen?:-)
Där avgår jag med segern 20-16 och sammanlagt hamnar vi då på 2-3......

Som den gode tävlingsmänniska jag är slår vi ihop resultatet från kvällen innan och hamnar på det enormt demokratiska slutresultatet 9-9:-)

Men som Prippen vet och jag vet....Det riktiga mästerskapet avgörs alltid på kvällen;-) Och där vann jag, titeln är min, din fåntratt!

Förväntar mig naturligtvis några förvrängda rader av diffusa försvarstal och förvirrade ordattacker av min motståndare....Men har man som han blivit illa tilltufsad så får man ha överseende med att hans yttringar mer hör hemma på anstalt för mentalt inte så välbeställda...än här i kommentatorsfältet;-)

Grande Lilja!


Kommentarer
Postat av: prippen

Kom helt oväntat av mig när jag laddat för ett försvarstal. Någonstans i texten erkänner du ju ÖDMJUKT att det blev oavgjort så jag har inte så mycket att tillägga mer än att vi spelade det där vad det nu heter som man får en stöt av (om man är långsam som du) en gång och om jag inte missminner mig så vann jag där och det måste ju det vara utslagsgivande den här gången. Och sen att du vann spelet där man skulle kunna svaret på om man kan bryta penis, vad området mellan pung och anus kallas och vem som myntade uttrycket "tuna, is that chicken?" borde strykas ur protokollet:) Men ÖDMJUK som jag är så kan jag sträcka mig till att vi avgör det här på vetgirig.nu med dueller. Först upp till 5 är segrare för i år. Så när du har samlat din släkt och vänner bakom datorn (så du ska ha nån chans) så kan du väl höra av dig för avgörande.

2009-12-04 @ 11:34:24
Postat av: Mr Pink

Haha:-D Du vann i elchocksspelet ja....mest beroende på min ömsinta människosyn...Att ge dig en elchock i ditt tillstånd hade inte varit schysst, så därför lät jag helt enkelt bli att trycka;-)



Som skrivits...En gång mästare alltid mästare MEN visst, vi möts på vetgirig.nu :-)

2009-12-04 @ 12:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0