Samlad och åter i Orsa

Då är en längre ledighet inledd, nice:-)

Siktar på fiske på Tallsjön på lördag, hoppas istillväxten varit god i veckans kyla. Kan nog bli en del deltagare då det finns ett uppdämt pimpelbehov bland många pimpelfiskare:-)

Såg några kommentarer efter tävlingen på Tandsjön som var lite roliga. Gips-Pelle är ju alltid kul och Jesper "Mudman" Dyberg hade också hängett sig åt lite göteborgskt vitsande....kanske han får artistnamnet Kronér ändå med tanke på det:-)
Det var ju med tanke på min storlek på abborrarna som jag lyckades dra upp på Tandsjön som Jesper tyckte de var små....och det var de ju:-P Frustrerande nog.

Fiskade med 50 mm pirk och en 12:a blåglitter...och fick mycket smått. Var det så att mindre pirk och mindre krok skulle gett större storlek på fisken?? 

Med samma hypotes skulle det ju innebära att killar med stor k-k "får" mindre/kortare kvinnor och vice versa, de med liten k-k "får" större kvinnor...
....hmmm, kvinnan som är kär i mig är rätt liten......

...så där sprack den hypotesen..;-)

Nej, får nog göra något åt storleken;-) och då menar jag abborren.....Vill ju inte börja dribbla med den andra, åka till Ukraina och operera till mig en "bastuk-k"....totalt oduglig men bra storlek för att hänga i bastun...



Kommentarer
Postat av: Niklas Strengelsrud

Syns på Tallsjön i morgen! :-D

2009-12-04 @ 16:16:14
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Mr Pink

Ni är hårda gutter ni!:-D Håller tummarna att fisken är i stöten för er skull:-)

2009-12-04 @ 17:00:41
Postat av: Bullen

Du kan ju fundera på varför både Patricia och Berit är korta...mmmm...så är det serrö. I ditt fall kan man kanske använda den gamla frasen "även en blind höna...osv"

2009-12-04 @ 22:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0