Triofiske med oklara regelverk

Igår åkte jag en sväng runt Untorp, norr om Orsa...Där kan man tala om kontraster, att åka från ett regngrått Orsa utan några vita inslag till torpet där det är full vinter.
Målet var att haffa en julgran på nån snålbondes ägor och visst...jag erkänner....jag lyckades:-)
Passade också på att plocka med pimpelgrejorna och via oplogad väg bort till Dyversjön så borrade jag några hål där på eftermiddagen. En stöt resulterade i en abborre....förvånasvärt dåligt
Gav även Hemsjön ca 10 min innan mörkrets inbrott men där hände inget.


Julgranens emottagande hemma var väl kanske inte helt översvallande.....mer än att den duger....kanske;-)

****************

Idag var det så dags för en trio kladdmetare att åka uppöver skogen, Laxsjön var målet. Oprövad för oss vintertid men innehåller mycket och ganska fin abborre enligt dem som brukar vara där på sommaren. Hade lite funderingar om det överhuvudtaget skulle fungera att ta sig dit med tanke på oplogade vägar och ganska mycket snö....
Hursomhelst så slöt Weine upp vid niotiden imorse vid mitt lager och efter en fika på Statoil åkte vi och hämtade upp Jörgen.
Rattade bilen ända upp till avfarten till Laxsjön där det helt enkelt inte gick att köra längre...:-( Bara att vända och gryvla sig tillbaka till Untorp en mil i snövägen.....


Körde bort till Dyversjön och fiskade där efter en kort överläggning....
Fisket var trögt även om jag fick ett skapligt hål i början med 10 snabba fiskar. Jörgen kutade iväg upp i änden på sjön, jag över på andra sidan medans tant Weine lallade runt lite i starten;-)

Fiskade i dryga två timmar(tror jag det blev) innan det var dags för invägning:-)

Weine, 25 stycken, 2040 gr
Jag, 25 stycken , 1790 gr
Jörgen 24 stycken, 1710 gr

WP naturligtvis själaglad och dansade med en virtuos lätta steg upp till bilen.

Dagen tog inte slut där utan ett litet stopp vid Kvarntjärn fick bli avslutningen. Där blev resultatet....

Kenneth, 10 st, 400 gr
Jörgen , 10 st, 310 gr
Weine, 4 st, 170 gr

Sammanlagt

WP 2210 gr
Jag 2190 gr
Jörgen 2020 gr

Grattis WP!:-) men vi räknade väl placeringar idag enligt internationellt mete;-) ?



Kommentarer
Postat av: Storm

40 % i ett hål, rötp-tt!



Skönt att bli tvåa med 34 st ;-) !



Jäsingen vad snö det var, nåväl vi får väl försöka nå Laxsjön ett annat år.



Snacka om kontraster !. Men det är väl därför man bor där man bor.



Grattis till allihopa :-)



Hae't Gött !

2009-12-11 @ 19:06:36
Postat av: Knogen

Var får man en fulltäckande lägesrapport om sakernas tillstånd om inte i Liljas blogg :-)



Nu vet jag var jag kan åka och skida någonstans. Thanks! :-)

2009-12-12 @ 15:50:10
Postat av: Mr Pink

Varsågod:-) Som varande skidamatör så vågar jag påstå att skidföret är utmärkt:-)

2009-12-12 @ 16:13:52
Postat av: Ståbis

Stadsbil!

2009-12-12 @ 18:21:37
URL: http://ofc.nu
Postat av: Mr Pink

Ja, men tog oss långt ändå...måste ju bero på att det var en fan till chaufför då;-)

2009-12-12 @ 19:00:37
Postat av: Gips-Pelle

Gubben ser hög ut.Tippar på råttsvans-intravenöst.Är det inte snart dags att få ner honom på jorden?Grattis till din massakrering av Weatherman.Mr Body lät fint men jag funderar mer på Mr Nicebody.Detta är åtminstone vad min sambo säger ,trots lite gubbpattar och omdisponerad airbag.Har haft pimpelfritt i helgen,och satsat på lite kroppsbyggnad d.v.s. skogsavverkning.Bra med gratis gym.Hälsar GP

2009-12-14 @ 21:55:33
Postat av: Åsa-Nisse

Snålbönner,dä ha vi gött om här i Hauridabygda.Tycker inte du som ja:att julgranshuggninga sölle ingå i allemansrätta.

2009-12-14 @ 21:59:48
Postat av: Mr Pink

Skogsarbete istället för pimpling just för att bygga sig ett artistnamn är ju klockrent:-) Mr Nicebody sitter som en ekorre på ett grillspett, klockrent:-)

2009-12-14 @ 23:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0