Hemsjö Open 2009

Tävling i traditionellt mete igårkväll. Hemsjön vid Untorp som tävlingsplats.
En tävling som är av familjekaraktär och allt som oftast är en trevlig kväll liksom den blev nu trots ihärdigt regn och kallt väder. Tre timmar med flygande start och jag tog som vanligt en promenad uppemot änden på Väljärv(som övre delen av Hemsjön kallas).
Har ett ställe där som jag brukar tillbringa två timmar på och i regel plocka upp ca 5 kg mört och abborre. I år tog det 23 minuter innan jag var på plats och la ut flötet. Blev snabbt påmind om att fiske är....just det fiske:-P Inte en rörelse på flötet och det tog inte mer än två minuter att inse att det inte var en firre på plats.....
Frustande likt en älgtjur flög jag genom snåren(familjetävling pyttsan;-) ) och letade fisk. Var helt upp i änden på sjön, sökte mig sedan tillbaks och genom alla småvikar och vindlingar som Hemsjön består av.
Hittade i två ställen som det nappade skapligt på men tyckte att det var för små fiskar där och lämnade dem kanske lite för snabbt.
Hade mest abborre i fångsten, ca 150 fiskar och vikten blev till slut 3700 gram.

Räckte bara till en andraplats bakom storslammande familjen Storm:-) Pappa Storm traskade ner till Kvarntjärn med Oscar och la upp 4,5 kg på vågen som segrarvikt. Oscar hivade upp dryga kilot och tog hem barnklassenOscar med priser

Stort grattis till kvällens segerherrar:-)

Kvällen avslutades med hamburgergrillning och en värmande eld innan hemfärd. Deltagarantalet var förresten 38 stycken vilket var skapligt bra med tanke på vädret


Lille rullar in med lövad skrindaRiggat för hamburgare
Resultatsammanräkning , Nisse övervakar:-)
Oscar och JörgenKö vid hamburgarna
Jörgen plockade även hem en whiskyflaska av ädel karaktär, jäkla turgubbe;-)
Mr Victory med en fin matkorg
Laban och Eddy...eller är det Waldorf och Stadler?:-)
En osedvanligt luuugn Oscar;-)
Mr Pink sköter prisutdelningenFörsamlingen


Stort TACK till alla som hjälpte till och till FASSAN som anordnar tävlingen och fixar priser som ingen annan!


Resultatlista

Barn
1 Oscar Storm 1070
2 Linn Slottgård 730
3 Karolin Maklin 570

Vuxna
1 Jörgen Storm 4500
2 Kenneth Lilja 3700
3 Leif Hamrén 1680
4 Bengt Lissel 1380
5 Hans Liljedahl 1280
6 Nils Anders Svensson 1070
7 Christina Hassis 1045
8 Nisse Sundqvist 975
9 Roland Cederholm 950
10 Mats Lilja 870

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej !



Team Storm tackar allra ödmjukast igen för att haft nöjet att delta i Untorp.



Få tävlingar slår denna när det gäller hjärta o umgänge, superkul också att det är så många barn med. Trodde inte i min enfald att Oscar ville fiska denna dag i detta väder, men där hade man fel !



För min del var det en stor upplevelse att se "grabben" kämpa på med att kroka av, sätta på maggot och som du skriver Kenneth hålla sig luuugn.



Tyvärr gav det mig för din del denna gång lite utrymme att ge järnet periodvis (familjetävling ja jag vet!), hoppas du inte blev för sur ;-) !



Hae't Gött o syns till påsk 2010 önskar Team Storm.

2009-06-15 @ 21:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0