Abborrfiske

Tog farsan med mig idag på en skogstur.
Färden gick till Dyversjön, bortom Hemsjön i Untorp. Har fiskat där en gång i begynnelsen och det har jag för mig var på sommaren. Fick rapporter ifjol att fisket varit bra där så då passade det bra nu, då vägen var hjälpligt plogad fram till sjön.
Visserligen hade säkert fler än farsan vänt bilen när han såg hur pass oplogad vägen fram var men jag är ju sån att det "må pröves" ....:-) Gick iaf bra den här gången.

Dyversjön blev en positiv överraskning och det nappade ganska omgående. Varierad storlek på fisken.
Fick ihop 53 firrar, 4520 gram....Största på 4 hg. Farsan hade ett 20-tal, ca 1,5 kg. Vi fiskade i 2 1/2 timme ungefär.

Efter 30 minuter

En stund till  



Farsan har en abborre på väg upp

Kommentarer
Postat av: Storm

Fina borrar !



Ser att det måste vara "klart" vatten i sjön. Kanske man skulle göra ett test i början av säsongen på dena sjö?.



Hae't Gött !!

2009-03-31 @ 21:24:31
Postat av: Bucco

Fine bilder Kenneth och bra fisk mot det vi fikk i helgen,men junior var like glad och fikk bra med fisk i en 3-4 hull.Kult at se at det går an och ha med seg farsan,jag har prövd lenge men det er bare syting om vondt i hoften och resten av kroppen.Han skal med til påsk om jag skal dra ham ned hela vegen.



Mvh

Bucco

2009-03-31 @ 21:55:30
URL: http://matchfisher.blogg.se/
Postat av: Hasse

kul att någon provat sjön som jag många gånger tänkt prova men aldrig blivit av.Att det blev du som gjorde det först var väl ingen högoddsare.Riktigt intressant

2009-04-01 @ 00:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0