En dag i mars

Dagen började tidigt idag, vinklade ur 115 pannor ur sängfjädrarna runt 05.45.....På med fiskekläderna och iväg på garaget, där för övrigt nästan hela dagen igår tillbringades minsann....med städning och sortering, mäskupplägg och annat.....
Stuvade i pimpelgrejorna för en halvdag på sjön med ett gäng skolklasser från Kyrkbyn. Blev riktigt skapligt väder med sol, visserligen blåste det lite så det kanske var lite kallt.
Lyckades iaf hitta några abborrar:-) På slutet blev jag t o m utnämnd till "världens bästa fiskare":-)  Kanske var för att jag mutade dem med några pimpelspön.....haha...

En fin dag var det iaf

---------------------------------------------------------

Någon som behöver lådor att ha pimpelspön i till skryllan så går det bra att köpa av mig. Har vita plastlådor, 65x65 mm är öppningen, längden 370 mm....Brukar dela på mitten så har man fyra och de passar perfekt i ryggsäcksskryllor....Hör av er till mig så fixar vi det. Har fulla garaget. Pris: 25,- /styck

------------------------------------------------------------

Har några fluglinor också som någon gärna får köpa:-)



Samma tillverkare som Worcestershirelinorna och de som använt den är nöjda. Säljer dem för 150,-/styck.

------------------------------------

Såg i tidningen idag att Orsa Bowlinghall är konkursad....De söker nu nya ägare att ta över verksamheten. Får verkligen hoppas att de hittar någon lämplig som är intresserad och driftig.
Hörde att någon av intressenterna som visat sig redan är en av de som brukar vara där nere och jobba.....Jösses, för att verkligen såga nån så kan jag ju säga just det....Jösses! Måtte inte det ske....Så jävla dålig självkännedom att man kan tänka sig att ta över hallen för att driva den....när man lyckats få folk ATT VÄNDA I DÖRRJÄVELN för att de sett densamma innanför dörren i arbete.......
Nej tack!

---------------------------------------

Apropå dåraktiga beslut.............Läste tidningen idag och en näve bankchefer på SEB har fått en rätt hyfsad löneförhöjning.....Inte bonus för det är ju fult....istället har de fått en löneökning som antagligen fått ett stort gäng gatubarn någonstans i världen att skrika sig harmynta av lycka om de fått en promille av den löneökningen.....
Hur i hela friden tänker de dårarna som tillåtit detta? Det övergår iaf mitt ringa förstånd.......SEB har liksom många banker haft ett pissår, aktien har sjunkit runt 70 procent........Dåliga tider överallt där ARBETARE får gå ner i lön för att behålla jobben, då slår dessa riksidioter till och höjer sina löner med summor som ingen kan fatta.....Man borde fan flå dem och slå ihjäl dem med deras eget skinn!

-----------------------------------------------------

Spelade V65 igår igen..........Satt på AtgLive och kollade och spelade.....4 rätt blev det och på det blir det ju inga slantar. Var dock bara EN som lyckades sätta raden igår och vinna 1,4 mille drygt...Ströspelade nån sedel på några hästar och satte ju naturligtvis vinnaren i de två lopp jag missade på raden....En 30 oddsare och en 54 oddsare....Kul men jag hade ju hellre haft dem streckade på lappen:-P


Kommentarer
Postat av: Bullen

Att spela är ett fördärv och så får man håriga handflator.

2009-03-11 @ 16:54:48
Postat av: Mr Pink

Att spela är som att inokulera hästhov.....och så får man konspirationskammad snedbena....

2009-03-11 @ 17:09:24
Postat av: Knogen

Wow! Först 30 stycken oddsare, sedan 54!!! Men vad är egentligen en oddsare? ;-)



Du hade verkligen väl fläskiga fluglinor där på bilden. En såg bra ut i alla fall. Du kan lägga undan den där WF-4:an åt mig! Det funkade bra att klippa och klistra till min sytrådsflugrulle. (Letar fortfarande efter en bättre rulle som inte kostar en miljard). Eftersom den sliter ut linor på löpande band, så lär jag ha i reserv :-)

2009-03-11 @ 22:54:09
Postat av: Bucco

Fy,fy,fy jag såg en bild av fluglinor.Kast alt sammen Kenneth.Da er det bedre å stå på alla fyra ned i en mäskbalja.



Nu kjör vi til SUPERPIMPEL,det her blir en superhelg.

2009-03-12 @ 11:45:50
URL: http://matchfisher.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jäklar, nu blir jag väl av med medlemsstatusen i Särskrivningssällskapet;-)



Lägger undan en åt dig, Knogen...men har inte du varit på sydligare breddgrader där dessa linor möjligen kunde gjort sig gällande?:-)



Geir! Ha en bra helg nu och kämpa gott! Har sorterat mäsk sista dagarna och nu är förrådet fyllt...Blir nog några mäskbaljor till sommaren:-)

2009-03-12 @ 16:42:20
Postat av: Knogen

Tvärtom min gode Pinkie! Du har stärkt dina aktier i särskrivningssällskapet ;-)



Va? En WF-4:a på Copacabana? Skulle det vara en bra idé? :-o



Såg förresten matchen på länken. En orgie i missade kalaslägen, men en trevlig tillställning ändå. Mitt lag vann :-D

Postat av: Knogen

Jo, de där ankartrossarna till fluglinor hade nog kanske gjort sig bättre i Atlanten än i Bolsbäcken :-)



Förresten var jag på matchen på länken. En orgie i sumpade målchanser, men trevligt ändå. Mitt lag vann ju :-)

2009-03-12 @ 23:24:50
URL: http://www.youtube.com/watch?v=1bV0_usKjlM
Postat av: Knogen

Men va fan! Har jag fått hicka?



Trodde jag postat ett inlägg, men sedan när jag tittade efter några timmar senare fanns det inget, så jag skrev ett till. Märkligt!



Jaja, du får väl njuta av två semiidentiska alster från mig då :-P

2009-03-12 @ 23:28:09
Postat av: Mr Pink

Är du full?;-)



Knogen, syns vi på torsdag under guideträffen? Kanske kan göra ett samåk? Om du ska dit förstås....

2009-03-13 @ 14:38:23
Postat av: Knogen

Tanken är att jag ska dit på torsdag ja. Självklart kan vi väl sikta på att samåka. I och för sig är det väl rätt tidigt på kvällen, och jag jobbar ju i Mora... Vilken tid var det nu igen??? Äääh, ska kolla upp det där när jag kommer hem igen... Vi får höras av helt enkelt :-)

2009-03-14 @ 22:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0