Hemsjön

Idag har man färdats lite fram och tillbaka....In till Mora imorse och hängde in skryllan till skomakaren som lovade fixa till skiten, klart på torsdag.
Vidare hem och ipackning av fiskeprylar och lite annat smått och gott. Åkte iväg en sväng till Hemsjön uppe vid Untorp...Tänkte bara slå några hål intill vägen, började efter Älvdalsvägen vid parkeringen...Pulsade ut (nothing för dwarflegs) och slog ett hål, fisk direkt och i de följande fyra hålen.
Ni som varit på Hemsjön vet att det är smått sensationellt:-) Ca 20 borisar och när det nappade så bra så gick tanken att ta mig över till andra sidan och prova där det brukar vara bäst på långfredagens tävling....Well, fick två firrar där...Solen sken och nu skenade tankarna iväg och så även jag...Fortsatte in i en del av sjön som sällan provats, förstår varför nu...Inte ett napp men plötsligt fin skare att gå på...I och med det så tog jag vändan ända upp till Väljärv, dvs så långt man tar sig..Nu var det ju inte riktigt lika fint att gå överallt, inte alls lika fint.....
Uppe i änden hade jag ett napp

Suckarna avlöste varandra och beslutet att traska iväg hemåt var lätt. Blev ju några timmar extra mot vad det var tänkt...Väl tillbaka vid starten provade jag i de gammelhål som gett fisk....Alla gav fisk nu också...

Kan vara en hotspot till tävlingen:-) Fan trot.

Fick ihop 31 firrar till den famösa vikten av 1020 gram. Här var det kanon att gå, tyvärr ingen fisk


Så nu mina trogna Hemsjöfiskare har ni ett ställe att göra mig sällskap på:-)

Till påsken kommer ju Lunsdragarn upp från ghettot också, hade tänkt mig en revansch på honom sedan förra årets tävling på Orsasjön, då han var tvåa och jag femma. "The Lax" vann den tävlingen överlägset.
Men det man mest är spänd på är ju om Lunsdragaren fortfarande kör med sina dubbar från -62 som hans farfar vann på en tävling på sjön Erken....;-) Ska bli spännande, du är välkommen Andreas!:-)

Kommentarer
Postat av: Lundbergo

Hahaha! Självklart kommer mina fina antika dubbar att vara med!

Det kan mycket väl vara som så att jag har fått den av farfar!

Däremot så har jag fått mina broddar av min farfar!

DÄR kan vi snacka antikvärde...Hahaha!

Hoppas att det kommer att vara blank-is! Då jävlar...

2009-03-25 @ 21:02:51
Postat av: Storm

Lundbergo !



Letar du själv då eller ? O.s.f är det lätt att blank-a !



Hae't Gött !!

2009-03-25 @ 22:00:29
Postat av: Mr Pink

Haha....den enda blankis som finns här uppe är den vi lägger i romdrinken:-)

Stormovich har blivit en riktig göteborgsvitsare:-)

2009-03-25 @ 22:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0