Slutsegrare...tippar jag

Fiskeklubben Match är nu klara för final i bowlingturneringen som spelats sedan i höstas, Björnfighten. Efter att slutat trea i grupp 1 i grundspelet lottades vi tillsammans med bl a tvåorna i nästa kvalomgång. Fick även spela i enda gruppen med fem lag, alla andra grupper innehöll fyra. Men nu gjorde det inget utan Nicke och Peter skötte sina klot väl och segern i kvalgruppen blev enkel:-) De som var tvåa i grundserien innehållande de oflärdfulla älvdalingarna kraschlandade totalt och missade avancemang.....Nu får de sitta på läktaren och heja på Match vilket jag givetvis räknar med:-)
Nu blir det final och mitt tips kvarstår sedan säsongens början, Match som slutsegrare! Nicke och Peter blir finalspelarna då jag är på Sm i pimpel i Norsjö.

Var ner och bowlade igår, fick ihop 577 på tre, 747 på fyra. Inga toppserier men det kändes helt okey. Idag blev det några serier också, fick ihop 711 på fyra serier tror jag det var.
Imorgon spelar Siljan Bk hemmamatch och får se om promenaden tar en förbi hallen och i så fall kanske man tar en kik.........Lär väl vara en hel del spelare med samma efternamn i det laget, inavel någon?
Får väl se om själva laguttagaren kommer till sans eller har han tänkt skänka bort kvalmatcherna till division två än en gång.......? Vi får se.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0