Travkommentarer

Dags för V75 på Örebro....Nu ska jag ju till Örebro men blir sittande vid Svartån och hänger in några braxar(eller löjor) i nätet istället för att spana på hästarna.

Lopp 1: Här streckar jag några kusar. Självklart 4 Dame Arrow som borrade ner sig jäkligt bra senast och vann lätt från spets. Kan bli samma saga här....Favorit blir 6 Maid for Tag och den har kanske inte imponerat de sista starterna men kusken siktar ju mot de största loppen och har säkert ställt iordning.
Min stormvarning utfärdar jag för 2 Ecupos Bitte! Här kan det gå undan över upploppet.
Streckar även 5 Trophy Stand och 8 Swept to Victory.

Lopp 2 : Här kommer veckans korpdrag, 4 Västerbo Lescure tror jag en del på här. Är startsnabb men tror inte han tar sig till ledningen men däremot får han en bra position. Den här kusen har startat med en hel del urusla lägen på sistone och ändå varit med på linjen många gånger. Spikförslag. Hmmm, själv garderar jag:-P med 12 Chimall T.T som är en kanon.....

Lopp 3: Olösligt tycker jag, garderar med en drös hästar. Kanske Svanen fått full fart på 7 Global Glide och bara vinner? 9 Debbie Brodda med ett lopp i kroppen kanske är tillbaks i fjolårsformen?
Mina krakar som läggs in på min lapp.....4-5-7-9 i första hand, möjligen slinker det med nån till

Lopp 4: Här talas det en del om 6 Hunter Brodde och då blir det en spik för mig:-) Jag köper snacket som vanligt och får antagligen se kusen stappla i mål nån kilometer efter de andra.......
Vid gardering så ta med spetshästen 2 Next Lavec.

Lopp 5: Här är det öppet och svårt. Försöker med 9 Latitud som förstastreck. Varnar för 5 Hobgoblin Face som ofta går bra på kort distans.

Lopp 6: Här blir favoriten 3 Tom Raider och den streckas MEN här vill jag ha tempo och då kommer mitt drag längst ut i banan så löv, tupéer och grus flyger all världens väg, 11 Elton Silvio! Ett lopp i kusen och det ska föra fram kraken en hel del och då blir det som sagt åka av.
Garderar ni mer, 4 Iceland och 6 Cash Winning Vita och även 10 Viking SS räknas....

Lopp 7: Här är förstastrecket definitivt 10 Meadow Zoot som såg kalasfin ut senast, möjlig spik . Vill dock ha med Dyhrbergs 14 Qato Quattro som har en god speed att tillgå.....


Lycka till era speltorskar:-)

Kommentarer
Postat av: broder green d-ä

satte dubbeln!!5600rätt ner ifickan.

mr pink,har du kollat min tips elva,brava???

2009-05-02 @ 17:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0