Bk Harmoni into the fire....

Så är det.

Bk Harmoni har tagit sina första stapplande steg i bowlingvärlden:-) "Korpserien" Björnfighten startade förra veckan och Bk Harmoni´s lag 1, the unstoppable duo of creatures, Peter "Svinto" Johansson och Micke "Julaftonsfiguren" Larsson SKULLE ge sig in i elden och mala ned motståndet till komposterbart material....Men si, så blev det inte, Peter fick ont i sin välutvecklade ryggtavla och en reserv fick ordnas fram i all hast....Inget ont om vår reserv men upp till Peters eminenta klass når eller nådde han inte:-P Det blev förlust mot Karlsson&Company, eloge dock till Micke som visade att han blir att räkna med trots sitt handikapp......sin kropp;-) Seger i de två singelmatcherna, bra jobb!

Den här veckan var det match igen och den här gången var det Micke som blev kvar på sitt jobb i Gulag, långt bortom all ära och redlighet...Vilket iofs passar en älvdaling och inte är något nytt för densamme:-)
Då dammade vi av den gamle legenden och fantomvirtuosen Ingo! Peter var bättre i ryggen och i kombination med Ingo skulle väl den här gången ända med seger?
Men icke, en ny förlust skrevs med eldröda siffror och nu tar lagledningen ett möte med mig själv;-) för att om möjligt gjuta mod i detta lag, Bk Harmoni ETT! En segerrad ska påbörjas och är övertygad om att så kommer att ske:-)

Bk Harmoni är även i besittning av ett lag till, dvs nr 2.......bestående av unga, snygga, välartade fysiska exemplar......och så jag. Dvs Richard och Helena.

Vi klev in på arenan i torsdagskväll, match mot Karlsson&Company. Jag och kralliga Richard var de som skulle försvara våra färger(vilka är de egentligen?) Richard med hallrekordet på 299, jag med rekordet......öhhhh.....ja...typ 2.30 i längdhopp för 45åringar.....;-)
Matcherna spelas med 2 poäng för seger i 5 matcher, dvs 2 singlar per skalle och en dubbelmatch.
Så man kan vinna med 10-0 till exempel.....eller 6-4....Vilket denna kväll blev resultatet i favör Bk Harmoni 2:-) Påståendet att vi inte spelade speciellt bra kan vara rättmätigt men trots det så är huvudsaken att vinna sina matcher vilket vi gjorde. Bra serier i dubbeln gav oss en klar seger där och med mina två singelsegrar var vinsten ett faktum. Sensationellt otränade som vi var så blir det naturligtvis bättre både för mig och Richard(som inte spelat på 4 månader!)
Nyckeln till segern var min singel mot Leffe i första matchen där säcken knöts ihop först i sista slaget vilket gjorde segersiffrorna skrevs till endast två poängs fördel för mig.
Mitt resultat ändade i 513 poäng, där avslutningen sög hästballe....150 poäng:-P



Mr Pink och Richard:-) Victory!!

Kommentarer
Postat av: Knogen

Into the Fire ja. Det får mig att tänka på en låt igen :-) Återigen en favorit, från min absoluta favoritgrupp dessutom.



På skivkonvolutet på In Rock från 1970 finns lite text om varje låt. På Into the Fire står det kort och gott: "Out of the Frying Pan".



Är det bara ett humoristiskt infall, eller är det en anglosaxisk version av "Ur askan i elden"?



Sug på den Pinkie! ;-)

2009-11-07 @ 23:30:45
URL: http://www.youtube.com/watch?v=-yGVCYmkaCY
Postat av: prippen

Lovar att en segerrad skall inledas. Redan vecka 46 faktiskt:)

2009-11-11 @ 18:55:20
Postat av: prippen

Jäklar, hade ingen match v 46 så segerraden måste inledas v 47 mot ......er!? Men frågan är om vi ska släppa den matchen? Beror på hur det går för er v 46, jag menar vi måste ju tänka på hela klubbens bästa. Hellre ett lag i topp och ett i botten än två i mitten, eller? :)

2009-11-11 @ 18:59:21
Postat av: Mr Pink

Knogen - Ja,det var ju en fråga:-)



Prippen - Trodde det framgått genom åren att här är siktet högt inställt....för bägge lagen:-) Bättre med två lag i toppen än några lag någonannanstans...Nog ska vi klara det:-) Om vi kan komma till bukt med skador och sjukdomar å sån skit:-P

2009-11-12 @ 16:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0