Glamour, fiske och tävling lördag

Tävling på lördag som sagt och såg en skojig "favorittippning" på Weine´s blogg. Tänkte kommentera det:-)

Först och inte minst, dock kanske snart under 100 kg...har inte riktigt koll....."Svinuelsson"! Som dragit på sig en kraftig förkylning och är överstreckad som favorit, tror han får harva i dödens med bakhalt och det blir för mycket för den gode charmören från norr...
Stormen blir naturligtvis farlig men med fredagsuppladdning med ovan nämnde kladdmetare så kan det innebära att Stormen drar på sig en bakterieansamling av halvdödlig dos och i kombination med en  överkonsumtion av nässpray i vanlig ordning så kommer Stormens näsa lysa rödare än vilken julrensjävel som helst och därmed dra på sig ett stort gäng kardborrepimplare som under 4 timmar trakasserar honom till en invägningsvikt på 3220 gram och 28 kg irritation...;-)

Själv blev jag nämnd som dark horse och hoppas naturligtvis få kliva ut ur mörkret och införa en gnutta väldoftande glamour högst upp på prispallen;-) Strävar efter att pimpelfisket ska få ta stor plats i media och att de stora profilerna(mig själv) ska få mingla runt på Stureplan vad det lider...Tror hårt på att pimpelfiskare ska profilera sig med artistnamn och som elegansens riddare......Typ Mr Pink, ett namn som glittrar och doftar världsscen och med de senaste rynkutjämnade botoxinjektionerna platsar jag i vilket hajpat modemagasin som helst. Självfallet måste man klä sig med STARQUALITY och nyligen inköpta kollektionerna av de senaste Von Dutch, Frank Dandy och Ginch and Gonch förgyller naturligtvis mitt praktfulla exemplar till kropp.....

Jag menar......DYberg....Vad signalerar det för något? Grått, trist och illaluktande....;-) Nä, där måste ett artistnamn skapas:-)
Vi får se hur det går för D...berg...usch, kan inte ens skriva ut namnet en gång till...Tror han kan ligga nära toppen på lördag om han får tekniken att stämma. Möjligen att vattnet är för litet för honom och att han känner sig frustrerad för att han inte får ta ut taxsteg....löpsteget ordentligt....Vi får se.

Den gode Weine då? Ja, vad ska han uträtta i år månne? Det är ännu döljt i dunkel och har under några fikaevents studerat honom för att om möjligt utröna hans form...Svårbedömd är han men kanske att hans rondör fått ett litet tillskott över sommaren...För mycket belgisk öl kanske?
Tror Weine blir farlig på de tävlingarna som innehåller fisk i startvikarna...;-) Med reservation för att jag kan ha fel....han kanske inte ens blir farlig på de tävlingarna;-)?

Nåväl, på lördag har vi resultat och vi får hoppas att isen ligger kvar efter de senaste dagarnas regnväder..t o m isen på Lillån är borta nu minsann.....Kanske plockar fram takeaparten igen då:-)




Kommentarer
Postat av: Gips-Pelle

Hänförd är ordet.Har inte haft så roligt sen Framnäs brann.Här snackar vi riktig humor Lilja. Hoppas du får ordning på din tävlingsdräkt tills på lördag.Själv satsar jag spartanskt ,för att inte väcka för mycket uppmärksamhet. Hälsar GP

2009-11-19 @ 18:58:18
Postat av: Gips-Pelle

Hänförd är ordet.Har inte haft så roligt sen Framnäs brann.Här snackar vi riktig humor Lilja. Hoppas du får ordning på din tävlingsdräkt tills på lördag.Själv satsar jag spartanskt ,för att inte väcka för mycket uppmärksamhet. Hälsar GP

2009-11-19 @ 18:59:14
Postat av: Gips-Pelle

Att jag kommenterar 2 gånger beror på att jag är riktigt hänförd efter att ha sett din blogg

2009-11-19 @ 19:01:15
Postat av: Storm

Ja MR Pink !



Tror nog inte att att jag späder mer ord än KLOCKRENT !



Åker du färdtjänst som vanligt på Lördag eller?!, annars hör av dig ;- ).



Tar med kameran i morgon :-)



Hae't Gött !

2009-11-19 @ 20:07:24
Postat av: jesper

Någon har ju sagt att det viktigaste i fiske är vad man heter. Dä ska int va lätt! men man vänjer sig...

2009-11-19 @ 20:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0