Pimpelpremiär på Tandsjön

Blev inte direkt någon galapremiär idag tyvärr.....Fisket var överlag dåligt och många tunga suckar hördes.

Själv började jag i starten tillsammans med ett ganska stort gäng fiskare. Nappade direkt i första hålet och säsongens första abborre landade med en knappt hörbar duns i skryllan.....Den följdes av...ja, just ingenting...:-( Kämpade på och efter 30 minuter hittade jag i ett gäng abborrar ute på sjön, djup ca 2,5 meter. Fick sitta själv åtminstone i 50 abborrar:-) men sen rasslade det till och jag kände mig som en jordnöt i en jordnötspåse:-P Fick några hål till men sedan svarvade isprinsessan Lilja iväg över isarna.....Tålamodet som hade krävts fanns inte och fick väl egentligen inget mer drag på fisken. De som stannade kvar där fisken hittades först hade skapliga påsar sedan vid invägningen...Bland annat Göte Draget Sjölin som vägde in strax under 4 kg.....Då hade han 2 fiskar när han kom till mig och frågade om vilken krok jag använde:-)

Vet inte resultaten men vet att fjolårssegraren Fredrik S hade en tung dag, vägde in 1,8 kg. Stormen hade en liknande påse som min, dvs runt 3 kg.
Weine , den gamle stöten, runt 4 kg...mestadels övergödd broilerfisk;-) Jösses, vilken medelvikt
Jesper DYYYYberg vägde in 3888 gram på sina 60 firrar, bra medelvikt där och vet inte hur fan jag lyckades hamna i abborrarnas viktväktargrupp? Hade 113 stycken till en vikt av 3047 gr.

Nåja, resultat kommer säkert under kvällen på Svegs hemsida eller bloggarnas sidor......



Fredrik "Solskenskillen" Samuelsson vinkar till publiken;-)


Kommentarer
Postat av: Finn E

Takk for i dag !

Jaja slik er fiske, vi kommer neste år også. Men noen burde se til å rydde veien opp elleres blir dette en tevling kun for 4WD biler :-D

Gratis til vinnerne !

2009-11-21 @ 20:49:57
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Mr Pink

Tack själv Finn E! Så är fisket och det är det som gör det intressant. Bra jobbat att åka så inihelvete långt...Passion kallas sånt:-)



Ja, min bil hade funkat bra på de vägarna...synd att den slutade fungera igår:-P



Vi syns

2009-11-21 @ 21:32:10
Postat av: Gips-Pelle

Taktiken höll till 66,66% C&D ,pimplade äckligt diciplinerat,men jag tappade bort WP i starten.Han var helt enkelt för snabb idag eller va det jag som vimsade tilldet.Glömde ju till o med de viktiga krypen, vilka för mig är lika viktiga som snuset.Tackar för din eleganta överlämning av dina egna. Hamnade som ofta i dödens triangel och när Samuelsson kom förbi och tjattrade,tappade jag liksom luften.Skämt å sido så var det redan kört då norrlänningen tittade förbi.Får trösta mig med att WP endast fick 5 sista timmen, då jag själv fick dagens fläskhål med 11.Är klart impad av ditt tempo på isen. Eleganta förflyttningar ideligen, med snabba steg mot nya hål.Där har jag mycket att lära och får väl träna i båten till nästa gång.Artistnamnet MR Nobody passade mig på Stortandsjön Vi ses.

2009-11-23 @ 20:38:47
Postat av: Mr Pink

Hahaha:-) Är övertygad om att Mr Nobody kommer igen:-) Speciellt med sådana fläskhål likt 11hålet på Tandsjön ska det gå vägen....Gillar din beskrivning av mina förflyttningar...Eleganta!;-) Har alltid sett mig som pimplingens svar på konståkningens Elvis Stojko, smidig och med en oerhörd grace, det i kombination med min sällsynt vältuperade lugg gör att min tro på mig själv tangerar det magiska;-)

2009-11-27 @ 16:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0