Contribute to me...eller?

Äntligen lördagkväll och liiiite lugn...efter en hektisk dag.

Som NYBLIVEN klubbmästare i Fk Match så känns det ju rätt okey att vrida ner några bokstäver till talbara meningar:-) Till och med läsbara kan man hoppas.....

Tänker avhandla några ämnen här...Kan bli ett långt inlägg men det skiter ju jag i som vanligt, den som vill läsa håller ögonen öppna tillräckligt länge, eller hur?

Först vill jag tillägna min favorithäst ett par rader....Vilken jävla kanonhäst Torvald Palema är!! Hade den som lite favvis redan när den var hos Jocke Lövgren, har alltid gillat startsnabba hästar med grym speed...Och Torvald är just det vilket han bevisade idag med två raka segrar i Åbys Stora Pris....Sanslöst enkelt egentligen...Apropå startsnabba hästar så undrar jag om någon minns mina tre i topp:-)

1: Excellens Ex som allt som oftas kördes av Thomas Uhrberg och är hästen i hans hjärta
2: Emile, kanske den snyggaste hästen som skådats och såååå startsnabb
3: Action Skoatter som i ett elitloppsförsök 1988 öppnade snabbare än en iller med senap i röven
4: Snazzy Millie, en supersnabb canadensiska som snabb från början men inte lika snabb i slutet:-)

Okey , det blev fyra:-)

***********************************

Efterkollade in Superstars på Tv 3 också....Äntligen ett helt okey tävlingsprogram med riktiga grenar....Kan dock inte låta bli att hissa mina oförglömliga minnen av Ricky Bruch....dock inte att förglömma Kjelle Isaksson(för övrigt idag en hyfsad bowlare)....Det var ju tävling i dips i det nya Superstars, Ara Abrahamian vann ju med ca 70 på en minut eller nåt sånt, helt chanslös mot den gamla tidens dippare......I det gamla(ja okey, det var 70 tal och jag kommer ihåg sånt) så körde de ju också dips....Kommer ihåg att Guy Drut var jävlig på det, den gamla häcklöparen från France....Men Ricky var väl jävligare ändå....Om inte mitt minne sviker mig så körde han typ 100-110 dips i speedfart sedan la han av...Tror inte ens mjölksyran var i sin begynnelsefas ens.....:-) "Det räcker " sa han..... Det jävliga var att han han fick stryk av någon som jag inte kommer ihåg, kanske Isaksson....som segade sig förbi...De tävlade i att göra flest på den tiden, ett mer riktigt sätt att sätta segrare, kan jag tycka.
Men imponerad var man av mr Bruch:-) som vunnit lätt om han kört fullt ut....Hur jävla grym kan en diskuskastare vara? I mina ögon var Bruch (visst, dopad...men ändå) fullständigt outstanding.....Glöm aldrig medicinbollen som han kastade typ hela hallen och träffade långt upp på väggen:-) Mätkillen mätte fram till väggen och vek sen måttbandet upp på väggen:-) OFÖRGLÖMLIGT!:-D

*************************************

Ska göra en snabbvisit i Skattungbyn nu....Hälsa på GrevNils och Dannepojken:-) Det blir en överraskning för dem men sånt är kul:-) Ska försöka vara hemma tills Kungen av fotboll gör entre hemma på Nou Camp....Zlatan spelar klockan 22.00:-)


Kommentarer
Postat av: Niklas Strengelsrud

Gratulerer som klubbmester 2009. Gleder meg til å lese rapporten fra fiskingen.

2009-09-19 @ 20:23:40
Postat av: Storm

Nicklas !



Jag väntar också med stor spänning. Konstaterar att Lillån är ett "Internationellt vatten". D.v.s massor med fisk som inte vill nappa ibland !



Hae't Gött !

2009-09-19 @ 21:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0