Initierad eller mooron....

ZLATAAAAAAN!!!

Japp, då har man klistrat sig igenom Sveriges segermatch mot Ungern:-) Underbar avslutning på den matchen när Zlatan fullföljer och nätar:-)

Som vanligt kommer det finnas(bara för att förekomma) vissa fotbollstittande element som genast häver ur sig TUR!
Well, som en av de mest fotbollsbegåvade tittarna så känner jag mig nödgad att avfärda sådana tramserier med ett kraftfullt...LÄGG AV!!

Ser man med klarsynta ögon så ser man den lilla "pausen" innan mottagningen av bollen.....som lurar försvararen kvar i neanderthalställning......Man ser mottagningen som gör att Zlatan HINNER bollen innan målisen är ute.....Man ser fullföljningen som innebär att bollen inte har så många andra vägar att välja på än i Zlatans bröst......Det man SER är fulländad fotbollskonst!

Som initierad har jag naturligtvis rätt;-)

Redan 1982 såg jag Italien och dess världmästarkvaliteer redan i gruppspelet där de var hårt kritiserade efter tre oavgjorde matcher och avancemang via målskillnad.....:-) Om jag inte missminner mig helt så var det i gruppspelet Peru, Kamerun och Polen som stod för motståndet.....Som om jag skulle missminna mig?;-)

Grattis till Sverige!! OCH mest grattis till Italien som segrade med 2-0 i kvällens bortamatch mot Georgien (vars huvudstad heter Tblisi, men det visste ni väl redan?)

*********************************

Dagens drag i V75 var Colombian Necktie i sista avdelningen, spikade den tillsammans med Zola Boko OCH Greve Bravur.........Vad fick man för det? Nada för fan! Två av tre spikar där Greve Bravur slår på en galopp på väg in på upploppet med greppet kopplat.......Suck! Bara att ta nya tag till morgondagen, derbydags på Jägersro och de med gott minne vet att det är då jag brukar slå till:-) Allt snack om Yield Boko och Maharadja, som är två kanoner, gör ju att man vill garda med nån till.....säger som jag brukar , Jonke brukar ha färdigställt till storloppen och Knockout Rose är storskrällen som kan fixa lax i lådan imorgon!

***********************************

En flaska 7 dödliga synder ikväll igen och tamigfan om det inte kändes rättvist och korrekt att få dra i sig den;-)

***********************************

Var ner en snabbis på hallen idag och ordnade inför helgens event, kollade också på Siljan Bk som lirade matcherna två ......Något "besvärande" syn då det var relativt usla resultat och lagledningen får nog ta sig en funderare.....

***********************************

Nu börjar det bli dags att dra sig tillbaka för natten och tanken är som vanligt depraverad....funderar allvarligt på att strimla min granne, i så fall är det tacoinspirerat som gäller....dvs småhackat.....Har aldrig gillat att lägga stora hackade bitar i mitt tacoskal...Finhackat och lättsmält ska det vara......Återstår att se om pensionär är det

***********************************

Gick en promenad idag och på min rundtur fastnade jag på en persons bakgård, en underbar bakgård med äppelträd, svarta vinbärsbuskar och en välansad gräsmatta
Kände en genant närvaro och njöt av växtlighetens prakt.....när ägaren kom ut och hotade med polisingripande...

Varför får man inte ge små , ofjuniga och söta hundvalpar en vacker syn innan man skär halsen av dem utan att någon besserwisser ska lägga sig i???


***********************************

Spontaneous combustion......En egenskap att uppskatta? Godnatt




Kommentarer
Postat av: prippen

Har precis sett Forrest Gump för typ tionde gången och jag blir mer och mer övertygad. Att du inte har den med på topp 5 är ju tamejfan skandal:) Har gråtit till två filmer i hela mitt liv, forrest gump och Micke och Molle :) men jag kräver inte du ska ta med den på listan;)

2009-09-06 @ 00:14:32
Postat av: Mr Pink

....inte Ghost alltså?:-)



Forrest Gump må nog betraktas som ett av de synnerligen få misstag jag gjort genom mina listtider;-)



Micke och Molle har jag inte sett men ska se till att uppgradera mig på den fronten, din emotionellt störde;-)

2009-09-06 @ 00:29:02
Postat av: Bullen

Apropå filmer så behöver man bara se en film: HAIR.



För övrigt fick jag in en femma på 600 rader. Hör av dig om du vill ha tips Fr Pink.....;)

2009-09-06 @ 13:49:32
Postat av: Totte

Bullen att du bara orkar!

2009-09-06 @ 20:26:22
Postat av: Ake

Vem Fan e Zlatan ?

Noll koll..

2009-09-07 @ 17:47:06
Postat av: Sake

Du e ju helt JÄVLA galen gubbe ju..

Hur FAN kan man va SÅ JÄVLA TOKIG i fotboll ?????????

2009-09-07 @ 17:52:00
Postat av: Bullen

Totte: Om du bara visste vad jag orkar..:)

2009-09-07 @ 18:17:26
Postat av: Storm

Sake!



Det inte bara fotboll han är tokig i, okey dunderkoll på en massa namn har han men spelet har han inte förstått än ;-)



Men när det gäller ZLATAN så är Boss helt rätt ute :-)!



Det är precis som pimpelfiske, ingen slump att Boss får stryk av Lill-Brus ;-)



Hae't Gött !

2009-09-07 @ 22:17:59
Postat av: Sake

Du Storm !

Du e en jävla bra pimplare du :-)

Hur har du blivit de ?

2009-09-08 @ 17:50:26
Postat av: Mr Pink

Ooops, då var man tillbaks:-)

LillBrus;-) - Att säga att jag inte förstått spelet är som att hoppa på en kärnfysiker och klanka ner på hans kunskap om atomkärnor:-)



Sake - Galen är mitt mellannamn and you´ve heard nothing yet;-)

2009-09-10 @ 16:11:08
Postat av: Sake

Va mer ska man höra Pinken ?



Du Storm ! Du e en jävla bra fiskare du :-) Men va gör du när du inte fiskar !

2009-09-10 @ 17:54:59
Postat av: Sake !

Det kan framstå som att jag inte gör annat än fiskar men sorry, denna del av livet har jag redan förbrukat.



Jag som varannanveckas förälder umgås så mycket jag kan med det bästa jag har, nämligen Amanda snart 3 år och Oscar snart 8 år. Oscar är för övrigt redan nu en pimpelfiskare i klass med Mr Pink ;-) !



Hae't Gött !

2009-09-11 @ 20:44:22
Postat av: Storm

Fel ! Det var IG.

2009-09-11 @ 23:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0