Klubbmästerskap Fk Match(update)

Eftersom helgen var fullständigt galen och med mindre tid än vanligt så hann det inte knappas så jävla mycket på tangenterna...Gör ett försök från kära Norge då:-)

Klubbmästerskapet var på lördagen och ett småkyligt men vackert väder omslöt oss denna dag. Två tävlingar skulle fiskas och vi körde 2,5 timme varje pass.
Från första deltävlingen hade jag en etta med mig, Jörgen en tvåa...

Själv packade jag upp takeapart 13 meter, ett par matchspön, 5 meters och ett 4 meters. Vi skippade grundmäskningen då det sällan behövs mycket mäsk i Lillån, det är mindre chans att förstöra nåt om man skippar grundmäskningen. Sköt ut 10 små bollar på matchspöplatsen och la lika många på 13 meter. Inne på femman hamnade 5-6 bollar.
Körde med Mondial Canal som bas , kryddat med koriander. Började på femmetern med inte ett napp så jag skiftade till matchspö där ett napp lyckades visa sig:-P....Lite konfunderad provade jag allt men inget gav något och när jag såg Jörgen på kanten säkerhetsfiska upp några småmörtar så bytte jag till tunnare grejor på fyran och fick då fisk....3-4 gramsmörtar:-P
Var bara Jörgen som fick fisk från kanten och så småningom drog han även några braxar. Mina mörtar blev så småningom lite större men det räckte inte till mer än en andraplats bakom Jörgen.

Resultat Deltävling 2

Peg 1 Jörgen Storm 3280 gram, 1
Peg 2 Rolf Andersson 140 gram, 4
Peg 3 Peter Lindh 40 gram, 5
Peg 4 Kenneth Lilja 1260 gram, 2
Peg 5 Mats Lilja 180 gram, 3

Vi peggade om och flyttade grejorna och käkade kanongod lunch tillredd och serverad av kära H...STORT TACK!!

Den här tävlingen slet jag åt mig en av kantplatserna, Peter den andra.
Fisket var likadant, extremt känsliga napp och man fick verkligen gå ner på storlek både på lina och krok för att de skulle nappa. Fick igång mörten på den korta takeapartplatsen och varvade den med en plats alldeles bredvid bryggan...Fick ihop 48 stycken och landade på 1460 gram. Däribland en liten skimmer på 2-3 hekto. Räckte till klar seger då ingen fick igång nåt fiske att tala om. Jörgen hade också en brax som han drog tidigt i tävlingen och naturligtvis fick mig att svavelosa lite;-) Körde ganska hårt med loosefeeding istället för mäsk under tävlingarna vilket tycktes fungera ganska bra.

Resultat Dt 3

Peg 1 Peter 660 gr, 3
Peg 2 Jörgen 700 gr, 2
Peg 3 Mats 40 gr, 5
Peg 4 Rolf 540 gr, 4
Peg 5 Kenneth 1460 gr, 1


Slutresultat

1 Kenneth 1+1
2 Jörgen 1+2
3 Peter 3+3
4 Mats 3+5
5 Roffe 4+4
6 Göte

Kändes och KÄNNS skönt att vara klubbmästare igen:-D Tack till mina kombattanter!

Lillån är knepig men mycket intressant att fiska i. Det kyliga vädret gör att fisken blir svårflörtad men det är ju en utmaning att få dem att nappa då så sånt är skoj. Vet inte om Jörgen hade tid att prova något på söndagen men om så skriver han säkert några rader om det.

Kommer lägga in några kort när jag är tillbaka i Sverige igen.

Mr Storm in action
Stormen mixar lite jokers
Stormens fångst dt 1
Prisutdelning snart
Jäkligt skönt att vara flankerad av de här två:-)
Segrare och en glad sådan


Kommentarer
Postat av: Storm

Grattis Boss !



Skitintressant fiske :-). Tänk att veta att det finns så mycket finns men att dom inte vill nappa.



Tror att vi lärde oss en hel del om Lillån denna dag allihop.



Surt dock att jag höll i kortet :-( !



Tror dock att man kan vinna från de flesta peggar bara man gör rätt. Nu muddras ån för fullt så nästa år blir det kanon med hoppande braxar.



Supertack för maten :-) !



Hae't Gött !

2009-09-22 @ 20:09:58
Postat av: Storm

Vad är finns för fisk ;-)!

2009-09-22 @ 20:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0