Magiska kulspelare

Började i Norway igen denna vecka och efter en något slitsam vecka med grävning så känns det i min genomstukade gamla kropp....känns ganska ont alltså:-P Nåja, det är en vanesak och snart är man anpassad:-)

Bowlingserien startade i måndagskväll och vi , dvs Östcom, mötte ett bra gäng som fick gälla som storfavoriter med tanke på att de i laget har två stycken 300-spelare....Naturligtvis innebär ett sådant underdogperspektiv att mina huggtänder växer och känslan av raketbränsle som vill ut är stor i mitt lilla fatalt överskattade huvud......

Började med uppvärmning där slagen funkade hyfsat, började med tre strikes för att sedan ta några spärrar...Kändes helt okey.

Så körde vi igång matchen och de tre i andra laget började med att spela 190, 223 och 227 = 640 poäng medans vi var jämnare....men sämre....200,204,204 = 608....Själv gjorde jag en välrullad 204, hade en hålmiss i nionde som enda miss. 1-0 till dem . Positivt dock att det var min första 200 för säsongen:-O

Omgång 2 och ett laddat Östcomgäng klämde i med 191 på Johan, 211 på mig och 249 på Stein Erik = 651
Motståndarna drog ihop 572 med serierna 184,221,167.....Därmed kvitterat 1-1

Omgång 3 där motståndarna inte visade några trehundratendenser utan landade på 579 fördelat på 183,181,215.....medans stjärnlirarna i Östcom;-) bankade ner skåpet precis där det ska stå! Johan 228, jag 226 och Stein Erik 202, sammanlagt 656.

2-1 till oss och med totalsummepoängen blev det seger med 3-1!:-D Vi passade också på att sätta rekord för serien med sammanlagda summan 1915 poäng.

Johan 623
Kenneth 641
Stein Erik 651

Riktigt skoj att spela och ser redan framemot nästa match som är på måndag om jag läst rätt. Tror jag fortsätter vila mig i form likt Stein Erik:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0