Mästerskap i älgskytte

Så var det då dags idag att göra comeback i älgskyttesammanhangen. Dåligt tränad men ändå taggad...och nervös..som vanligt:-P
Värmde upp med lite torrklickning och pipan svängde som en elefantkuk över älgfiguren...Att ha Parkinson i avtryckarfingret kan aldrig vara positivt men man kan ju ha tur att klämma av i rätt ögonblick.
Väldigt dåligt med skyttar idag , 99 anmälda men en del avhopp...Kommer ihåg när man tävlade förr i tiden och det var runt 180 skyttar med, då var det lite uppslutning.

I vårt lag, Laduberg, var det dock ganska bra uppslutning. Är ju en prestigekamp vilka som placerar sig bäst i laget och tar de fyra lagplatserna:-)

Nåja, för att göra historien lite kortare så travade jag in i skjutkuren som sista skytt i vårt lag, kände inte av nerverna så mycket förrän första skottet var avlossat då pulsen gjorde sig påmind och travade likt hjärtat på en harpalt som håller på att bli flådd.......Lugnade ner sig en aning inför serie 2 som kändes rätt bra och också var så..Tyvärr var serie 1 värdelös och med en bom kommer man ingenstans
Sköt 5' 4 4 0 och 5' 5 5 4 vilket gjorde 32 points och lyckades iaf sno åt mig ett pris för den trettondeplats jag slutade på......I lagtävlingen klev vi in och tog silvret efter Högståsen som var 3 poäng bättre än oss.

I Ladubergs silverlag var det Axel Axelsson 36, Jag 32, Hans Frisk 31 och Hasse Liljedahl 28 som belade "prestigeplatserna":-)

Svinke på språngJanne och Kewe studerar listan

Mr Stetson (Hasse)Farsan, Roland och Tore på ljugarbänken

Pokal/medaljbordet2006 sedan senaste segern för Laduberg

Ladubergs silverlag, Hans, Hasse och jag(Axel ej)
Herrsegraren Anders Byström med tävlingens enda fullpoängare, 40

Eva Slott, vinnare av damklassenFyrhSune vinnare av veteran

Högståsen vinner laget

 


 


Kommentarer
Postat av: Bullen

Ditt liv är lite sorgligare än mitt. Tyvärr.

2009-09-27 @ 02:11:30
Postat av: Lilja den äldre

Nu är Lilja d.ä computer literate....så nu blir det nog lite inlägg då och då...fast nu fuskar vi och jag skriver åt honom! Mats kommer ju att jaga det sextionde året i rad i år...och blir det en 20 taggare så har han lovat att lägga av!!! Fast tror vi på det eller??!!!

2009-09-27 @ 10:04:04
Postat av: Storm

Hej !



För min del hoppas jag att "Lilja den äldre" ALLDRIG lägger av :-) !



Tackar för "Kuliga" helger med Matchkamp o KM !



Skönt att vinna den viktigaste tävlingen ;-) !



Hur runt kan ett klot bli ?



Hae't Gött !

2009-09-28 @ 21:56:24
Postat av: Mr Pink

Han lägger nog aldrig av:-)

Japp, kuliga tävlingar var det och njut av segern det här året, nästa år är du akterseglad:-)

Och apropå klot så fråga mig....Kom ju sist:-P

2009-10-01 @ 21:07:33
Postat av: Broder Green d.ä

11 taggar,270 kg

2009-10-02 @ 17:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0