Fiske...event...händelse;-)

Tog med mig delar av Visit Orsa´s styrelse idag för en fisketur. Åkte till Hemsjön, Untorp. Isen var fortsatt okey om än att det överste lagret inte riktigt höll för mig hela tiden:-P

Fan, är ju så tung nu så när jag tar en löpvända inne i centrum går asfalten upp till vaderna...........;-)

Nåväl, målet idag var att några ynglingar i åldern 9-10 år skulle få några abborrar, det lyckades och de unga fiskarna var nöjda. Fisken var inte alls på hugget men vi fick iaf några. Kära H var med och minsann visade hon inte oanade talanger som pimplare, drog flest och landade på 10 trögflirtade borrar:-) Bra jobbat.

Knogen tog med sig sin systerson Anton(som drog 8 borrar) . Knogen var som vanligt helt uppmärksam på omgivningarna som idag innehöll 2 kungsörnar, några orrar och ett par korpar.
Sist vi var iväg, som jag glömde nämna tidigare, hördes gråspett och gröngöling av hans skarpa öron.

Vi grillade korv och drack kaffe så det var en skön dag.

Elvis är glad för sin abborreAnton Björk i pimpelposé
Gunther grillar tyska köttkorvar:-) La famiglia Friebe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0