Onsdagsfiske

Drog iväg upp på skogen runt lunch för några timmars fiske. Tänkte avverka några sjöar men det bidde bara en då det nappade så pass skapligt att jag blev kvar....Fick fisk direkt i första hålet och en abborre på runda 200 gram fick syna insidan på skryllan.
Hittade sedan i fisk på några ställen och det var fin snittvikt. Flera abborrar mellan 150-250 gram. Blev strax under 7 kg sammantaget.
Egentligen en jäkla bra pimpelsjö som är hur kul som helst med sina varierade bottnar. Hittade 2 nya gropar på 4-5 meter i ena änden av sjön som vi inte hittade i somras under en jiggparadering. Djupet i den änden är annars 0,5 meter över stora ytor.
Var jag var? Jo, Dyversjön:-)

Nu ska jag strax käka lite abborrfilé:-) Färsk


Kommentarer
Postat av: Knogen

Jag vill också ha såna där filébara borrar! Tänkte jag skulle satsa på större format på påskdagen när jag satt och nötte på Mellansjön, men det blev bara ca 1800 gram småborrar. Segt gick det också.



Jag får väl invänta tiden runt mörtleken och ta några fina pjäser igen på fulsticka från kajaken :-)

2010-04-08 @ 11:38:49
Postat av: Mr Pink

Fick tips på ett ställe som brukar vara bra...Vill du veta?;-) Börjar på Mä........:-P



Annars kan du ju beställa av mig:-) Ska nog iväg några dagar till på jakt efter bättre abborre...eller nappar;-)

2010-04-08 @ 11:43:50
Postat av: Knogen

Sen gnäller du på mig om att jag tjatar om Märratjärn! Du lägger ju själv upp bollen på straffpunkten, knallar upp på läktaren och skriker "Skjut mål då, om du kan! Jamen, skjut då! Skjut mål då!" ;-);-)



Tack för erbjudandet, men jag har en urlöjlig princip att inte för egen del ta emot fisk härifrån som andra fiskat i icke tillagad form. Samma med bär och svamp som andra plockat. Detta såvida inte man blandat ihop allt med andra medfiskare/plockare. Är väl nån barnslig "kan själv"-inställning som ligger och puttrar i bakgrunden. Du kanske förstår varför jag är så svältfödd på fisk då ;-)



Däremot skulle en kurs i hur man faktiskt förmår plocka upp filébara abborrar medelst vertikalpirk vara välkommet :-)

2010-04-08 @ 17:02:29
Postat av: Mr Pink

Å du missar varje gång;-) Nä, jag vet...Det är ett sätt för mig att bearbeta detta fatala misslyckande som du tilläts vara med på plats och uppleva...Sitter likt en grov trädgårdsspade begravd i mitt bakhuvud där du understundom hamrar den ytterligare in i hjärnbarken;-)



Vad vore du utan principer?:-)



2010-04-09 @ 11:48:15
Postat av: Åsa-Nisse

Härligt att i dalmaser ochså får lite galoscher te stekepanna iblann.De däringa så redit pannvänlia ut minsanner.Ida geck isa på Ylen upp,men än finns dä bara pimpelsug i gubben, så dä ä gött att det drar se mot Knutens säla-cup v sexton.

2010-04-09 @ 20:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0