Travet på Örebro

Då kör vi rankingen här. Ser intressant ut och det finns läge för lite slantar den här gången, som jag ser det.

Avd 1: Här kommer dansken ut med 2 Local Conch och det är en häst som är lätt att gilla. Stark som få och bara tuggar på. Frågan är om han hinner med här på snabba sommarbanor som det börjar bli nu. Jag tror det och lägger den först i ranken. Tycker de tre förhandsfavoriterna ligger bäst till och de hamnar på A-ranken. Ska jag varna för en storskräll blir det 3 Lucas Ness, i nuläget streckad på EN procent! Tar spets och väl där har han närmast till mål.

A: 2-9-1 B: 3-4-5-10-11-6 C: 12-8-7

Avd 2: Öppet och svårlösligt. Svanstedt låter kanonnöjd med 2 Redtop som också blir favorit. Själv kör jag på en häst som ständigt hamnar högt upp i ranken hos mig, 8 The Good Boy, som gick ett riktigt bra lopp senast. Bara streckad på 13 %. 4 Vejby Boom har gått som ett rakettroll på slutet från lägen som gud glömde. Måstestreck från ett mycket bättre läge.

A: 8-4-5-2 B: 9-6-3-10-1-7 C: 11-12

Avd 3: Guld och favorit blir Global Investment. Den läggs ner i min ranking och det kan vara fel, men har ingen känsla för hästen den här gången. 4 Turnaround låter det bra på och Ludde kommer ladda bössan här och köra sig till spets, därifrån biter den ifrån sig bra och det kan räcka ända hem. Passa 2 Swept To Victory som får loppet och spurtar vasst.

A: 4-1-2 B: 8-10-5 C: 6-7-11-9-3

Avd 4: Känns som ett ojämnt lopp där 12 och 6 är bästa hästarna. Kan vara ett lås men jag släpper inte 8 Crown Imperial som kan få loppet här i rygg på ledaren 1 Badly Drawn Boy, med lucka till slut biter spurten bra.

A: 6-12-8 B: 1-5-3-4-7-11-2-9

Avd 5: Här tror jag mest på favoriten 6 Vanessa Du Ling med Gooppojken. Stentuff märr som kan vinna från dödens. Värst emot kan skrällen(11 %) 1 Bring Me Luck U.S vara, tar spets och körs troligen där.
10 Debbie Brodda är bra men vinner ju såååå sällan.

A: 6 B: 1-10-5-2 C. 11-7-4-8-3-9

Avd 6: En spik som jag tog ut när startlistorna gicks igenom redan i söndags. 1 Avalon Spider tror jag håller spets, nu är det inte så många andra som tror det, men jag tror det. Då vinner han. 5 Conrads Garland är storis och snabb ut, men jag är inte helt säker på att Svanstedt kör till. Hästen trivs bäst med att spela ut speeden på slutet och då tror jag inte han räcker fram.

A: 1 B: 5-7-2-12-11-9 C: 10-3-8-6-4

Avd 7: En kanonroligt lopp med många bra hästar. 7 Västerbo Paradise hade jag tippat alla dagar i veckan med en annan kusk än Knutsson. Han kan köra bort den här kanonen, eller rättare sagt, det är högst troligt att han kör bort den här kanonen. Tippar istället skrällen 11 Derby Clipper som är en bra stayer. 9 True Q har gått otroligt bra på längre distanser på slutet och streckas. 13 Spring Erom är självklar på lappen.  8 Nellie Vingboons måste nog med den också.

A: 11-13-9 B: 7-8-5-1-12-10-14-15-6-2-3-4


Lycka till. GrevNils har redan sågat mina spikar så vi får se om han lägger in sina tankar och funderingar. Det är ju inte helt fel att följa honom, han har ju vunnit någon krona sista åren:-)


Kommentarer
Postat av: Bullen

Det var ju synd arr Grevens tips uteblev för dina var ju inge vidare.....;) en femma blev det.

2010-05-03 @ 18:35:13
Postat av: Mr Pink

Greven satte sjuan men gick ändå med förlust:-) Nä, en omgång att glömma med alldeles för mycket favoriter. Nya tag till helgen:-)

2010-05-04 @ 18:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0