Tur på skogen

Blev en fisketur idag också. Åkte iväg i niotiden med farsan i bilen. Knogen som varit uppe på Koppången och åkt skidor på morgonsidan mötte upp 1 mil norr om Orsa. Vi tog min bil och färden gick mot Untorp.
Tänkte kolla av isarna inför lördagen och testa fisket.

Hemsjön först och fint som sjutton att gå, börjar dock bli lite dålig is på vissa ställen. Fisken var inte speciellt på hugget även om vi fick en del. Farsan hade flest med 26 mört och 28 abborre. Själv hade jag 30 abborrar och 6 mörtar. Knogen mest mörtar, tror det var 9-10 abborrar.

Provade en stund på Kvarntjärn också. Där blev det precis samma antal för mig abborrmässigt, 30 stycken. De andra hade lite sämre. Nappade dåligt. Ännu sämre is här.



I tillägg kan jag tipsa om att ni som möjligen rör er i trakterna behöver ju inte köra nedre Ladubergsvägen, alltså den förbi Kvarntjärn. Rätt lerigt om ni frågar mig:-) Meeeen vad gör det? 4 WD för fan:-)


Kommentarer
Postat av: 4wd!!

4wd,Då ska det vist dra på alla fyra!!Sluta slira börja diffa.

2010-04-14 @ 22:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0