Världens bästa lag

Första halvlek spelad och ställningen är 1-1.

Barcelona av många utnämnt till världens bästa lag. Kan så vara men med det sämsta försvar som jag skådat i de "världens bästa lag" som mina ögon studerat sedan 1970.....Kan någon förklara för mig hur Dani Alves kan rankas som en av världens bästa försvarare? En försvarare måste ju någonstans ha defensiva kvalitéer....Något man får leta länge efter vad gäller Alves.

Kan de bara inte lära sig av Italien och deras försvarstraditioner? När Barcelona släpper in 1-1 målet ikväll ser jag ett ungt pojklagsförsvar som kollar på bollen och ALLA försvarare är inom några kvadratmeter....suck.

Cabrini, Collovati, Scirea, Gentile...1982 års backlinje för Italiens landslag. Baresi, Costacurta, Maldini, Nesta, Grosso, Cannavaro, Bergomi.....med mera. Det är försvarare! Med defensiva kvalitéer.

Puyol, en frustande, ansträngd hårboll som far omkring som en i vinden lössläppt tupé utan mening eller mål......

Piquet, stabbig och med ett positionsspel hämtat ur Hobbexkatalogen

Äh, nu ska jag se andra....Zlatan avgör i 62:a:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0