Norra Norge närmar sig

Lördagnatt bär det iväg. Måste nog ratta iväg bilen runt halvtre misstänker jag, för att hinna checka in all utrustning som ska med.
Tre mil fiberkabel som ska mätas in, bara att länga på stegen och smiska upp tempot lite så är man hemma till helgen igen:-) Kollade väderleken och det ser ut att kunna bli skapligt däruppe, pissbar temperatur och svaga vindar. Coolt

*****

Flyttat förrådet har hunnits med också. Återstår dock att sortera och inreda på nya stället. Ett hyfsat arbete, kan tänka. Stor hjälp av kära H, vilket är bra för min rygg. Har på ålderns höst insett att min s k envishet oftast går ut över mig själv:-P Tyder dock på fragment av mognad att komma till den insikten......

*****

Torghandel gick som sagt bra i lördags. Så jäkla roligt att få höra alla positiva kommentarer:-) Nu återstår två stycken lördagar. Siktar som vanligt på att de ska övertrumfa den första:-)
Fick ytterligare arbete med några vandringsleder, ska försöka klämma in det någon s k ledig dag framöver....

*****

Lämnat återbud idag till Vm-kvalet också, grämer mig en hel del. Inte för att chansen att slå sig in i laget är borta, det var den ju redan innan med tanke på det usla resultatet från Svartån, utan för att jag sett framemot att fiska i Göta Kanal igen. Är ju i regel kanonroligt, svårt och trixigt fiske.
Har fått mer arbete här hemma och måste prioritera det, så enkelt är det....Men snart får det bli vinter så jag får vila upp mig över helgerna:-P Fan tro´t...

*****

Mycket skriverier om Zlatan nu. Ingen har väl undgått att Zlatan gjorde en väldigt bra första säsong i Barca, därför känns det en smula konstigt att Pep inte vill ha honom kvar.
Nu finns det knappast någon återvändo och inbillar mig att det blir Milan. Då blir han Serie A:s mest lysande stjärna igen, det kommer han att trivas med. Tillsammans med Pato och Ronaldhino kan det uträttas storverk, det är iaf min uppfattning.
Att sedan Nesta är skadefri i försvaret kan betyda att Milan i allra högsta grad tillhör toppskiktet i CL....Nesta, en gudagåva och den mest elegante försvarare jag skådat, fullt i klass med den gode Paolo Maldini.

Helst hade jag sett att Zlatan stannat och visat att han ska spelat. Vilket jag inte betvivlar för en sekund att han lyckats med. Men har man inte tränarens förtroende finns knappast någon utväg.

*****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0