Collateral damage....

Lördag, snön har virvlat i luften hela dagen. Skönt? Nej....åtminstone om man befunnit sig ute.
 
Vaknade tidigt denna dag som är speciell på ett inte alltför muntert sätt.....Ett år precis sedan cancern vann en av sina otaliga segrar, vill fortfarande möta den jäveln på lika villkor, öga mot öga...Skulle inte lämna en flisa kvar.
Är extremt irriterad på allt och de flesta, även om jag lyckas bemästra de värsta momenten. 
Att komma på banan igen är inte ett av de lättaste uppgifterna.....suck.

*****

Åkte ner till hallen imorse. Siljan Bk spelade match mot ett gäng från Falun.

Att bowlinghallen är i en nedåtgående kurva är ställt utom allt tvivel. Att än en gång få se privatklädda tomtar bakom disken som minst av alla har där att göra är ju smått fantastiskt....idiotiskt!
Hur fan tänker de ansvariga?
Ska de lyckas med bedriften att ännu en gång se till att gäster INTE vill besöka deras etablissemang? 
Ja, det lyckas de klockrent med när man tänker tillbaks på dagens syn som fastnat på näthinnan.
Jösses!

Dags för ett mail till ledningen, helt klart. 
Rädda det som räddas kan

*****

Skrivit lite på en Facebookvän´s sida. En mindre "debatt" om politik, facket och människosyn

Blev lite svammel om holistisk och dualistisk människosyn, som en snubbe förde in i diskussionen.
En mer filosofisk aspekt på begreppet människosyn som jag då tyckte.
Kärnan från min sida var iaf att människosyn är en subjektiv åskådning och att min människosyn innebär att alla människor har lika värde och ska behandlas med respekt och empati
Vilket dagens regering visar en uppenbar brist på enligt mig.
Att en del människor är blinda för det "faktumet" kan möjligen vara en brist på den bästa av egenskaper, empati.

Och det här ska komma från en misantrop som mig, måste ha druckit;-)

*****


OS pågår ju och mycket trevligt med de svenska framgångarna som varit.

Dock kan man kan ju fundera på om arrangörerna överhuvudtaget arrangerat tävlingar tidigare?
Sällan man sett något sådant klåparaktigt utfört i arrangörssammanhang på den här nivån.
Att sedan arrangören och befolkningen själva tycker de gör ett BRA jobb kan ju bara liknas vid Bagdad Bob-syndromet.

Jösses igen

*****

Tänker nu kultivera vardagsrumsgolvet med en trädgårdsspade
Plantera och snabbgro små jävla dvärgar
När de vuxit till sig sliter jag deras små skitskallar av deras ynkliga hals
Sörplar allt innehåll i en kaskad av taskiga vibrationer
Fastfood ges en ny innebörd
Min själ växer sig större än den leverfläcksstorlek den tidigare varit
Hemsöks av ständigt hatade streckgubbar som innehållslöst kastar skit på min själ
Bortser från dem med hjälp av en vällagrad Rioja som smakar ekorrflarn
Hur rädda sig själv?
Hur?

Kliver ner i det välfyllda badkaret med tre blyvästar förankrade kring den muskulösa kroppen
Bedövar mig själv genom att tillåta mitt huvud att hårt möta armaturen tillverkad av nåt värdelöst skitföretag
Vattnet tränger in i de tidigare lufthärbärgerande kanalerna
Ger fullständigt fan i klorsmaken

Har aldrig varit en finsmakare 

Den sista bubblan som når ytan innehåller allt det jag en gång var

...blurp...
 


Kommentarer
Postat av: Catwoman



Cl? Har du det i ditt badkar? Jag föreslår Lush cinnemon badbomb istället!

2010-02-20 @ 22:26:06
Postat av: Bullen snart Thomas

"att min människosyn innebär att alla människor har lika värde och ska behandlas med respekt och empati"



Du, jag ska ta mig upp till dig så fort jag kan för jag märker ju att något är alldeles åt helvete fel med dig. Lägg dig ner, öppna en dunk Sangiovese och titta på alla delarna av "Glamour" så kommer jag snart och talar allvar med dig.

2010-02-21 @ 08:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0