Finaler på Valla

Tidig ranking denna vecka...blir pingis och ideellt arbete imorgon:-)

Ser ut att bli intressanta lopp på lördag och som jag tolkar det så blir det mycket slantar om man sätter sjuan. Sen vad man tycker är mycket är ju individuellt....Brukar ju ibland få stora ögon från folk ibland när man INTE haft några rätt på en rad som gett 10-15 000 och mindre......När det var såååå lätt så då är man ju kass att tippa om man inte har alla rätt....Well, den som tippar för att vinna de summorna får hålla på så, de är KLOCKRENT borta när de stora slantarna ska fördelas......Jag är åtminstone inte klockrent borta en sån omgång, möjligen bara borta:-P

Nåja

Avd 1: Strecka hela kamelparken kanske? Nej, några idéer finns. Mitt förstastreck blir helt klart 10 Nice And Star, fattar ärligt talat inte mycket av strecklistan! Endast streckad på 8 procent! När Prince L är streckad på 31 procent, en kuse som mitt drag slagit enkelt i de två senaste starterna. Well, det är bara att ta betalt.
Varnar också för 11 I´m Alone Face som är helt bortglömd. Hög kapacitet på den och med lite tur så ramlar den in ute vid staketet. Streckas naturligtvis också görs 2 Bachelors Dream.

A: 10-2-11 B: 7-5-8-12-9-1-3 C: 4-6

Avd 2: Här kan det vara så klart som lönnsirap att 3 Regine D'Inverne bara är bäst. Var dålig senast men det går att köpa att hon slirade loss på underlaget tycker jag. Tilläggshästarna står ganska bra till här och har hårdhet så de bör streckas om man väljer att stapla några streck. Kraftig varning för 5 Babakova Bob som KAN spetsa här och då blir farlig. Passa även en totalt felstreckad 11 Lady Joy McLIn, en häst med bra speed.

A: 3 B: 5-14-13-10-11-9-7-1-8-2-4-6

Avd 3: Guld och här är det jämnt mellan hästarna. Tror klart mest på 5 Acclaim här och hästen är i form och trivs stenhårt på vinterbana. Lika ofta som jag dricker rödvin tycks jag varna för 9 Airstrike och ingen skillnad den här gången, den måste snart sitta där. Bästa hästen är Colombian Necktie, ingen tvekan, men har formen riktigt infunnit sig? Passa även 1 Harmonic Silvio som sitter i godispåsen från start. 

A: 5-9 B: 10-1-6-11-8 C:7-4-2 D. 3

Avd 4: Klass 2 och här hänger en del på barfotakörning, kan 9 Gany Du Ling springa barfota så ökar hennes chanser avsevärt. Mest tror jag på 5 Caballion som kanske kan köras till spets? Kuskminus på den dock då Fredrik Larsson kör. Passa också skrällen 6 Chippen Bob.

A: 5-9 B: 6-10-1-8-4-7-3 C: 11-12-2

Avd 5: Stolopp och här har jag hittat en treprocentare som måste streckas! 12 Najad Lavec, lopp i kroppen och en bra häst i grunden. Kan sitta där och vinner den spontanspagatar jag i ren glädje och beställer dyra lyxvaror på direkten;-) Måstestreck är även 1 Conchita Exclusive som trivs i spets och tror den tar den här. 2 Elvira E kanske är bäst?  Varning även för 10 Late Speed som jag gillar

A: 12-2-1-10 B: 8-9-7-4-3-11-15-14 C: 5-6

Avd 6: Här lägger jag stordelen av mina slantar(streck) på 6 Ridgehead Cahore, tror Takter kör framåt (ja, de flest gör så, jag vet) och får överta ledningen och då blir det svårt att plocka ner den. Men det kan vara så att det blir svar från 5 Manhattan D.K och då öppnas loppet upp. Själv kommer jag gå kort här och mitt andrastreck blir, 11 Frillan Filiokus, endast streckad på 5 procent. En häst som sällan gör ett dåligt lopp och är ju helt klart värd en seger. Varning för 2 Zlatan Bob som är en BRA häst.

A: 6-11 B: 5-2-4-7-8-1-10 C: 9-12-3

Avd 7: Ett singelstrecksförslag seglar in här och det får bli 7 Sir Remington, tror den bara vinner faktiskt. Tror man inte det blir loppet väldigt streckkrävande. Roberto har jag tjatat mig hes om men släpper den nu så den är ju streckvärd bara pga av det:-P Farligast emot tror jag 9 Big Star kan vara, får loppet i rygg på ledaren (Roberto?) . Bra spurtar också 10 Einar Celeber, passas.  Glöm ej heller 3 Paper Moon som var bra som drag senast, dock bara tvåa i mål från dödens.

A: 7 B: 9-1-8-10-12-3-5 C: 4-2-6-11


Japp, där var det....Bara att saxa ihop ett fullvärdigt system och kasta in lite slantar i detsamma så blir det kanon:-)

Kommentarer
Postat av: Big Guy

skrälldragen!

lopp1 : 3 Ladies Man

lopp2 . 4 Quantum calypso

lopp3 : ---------

lopp4 : Långskott ! 3 Romeo Fame ( hårt spelad)

lopp5 10 Late speed , 4 Nova Kebell ,12Najad Lavec

Lopp 6 : 2 Zlatan Bob

Lopp 7 . 1 Roberto men tror att Omega har bäst chans men har tråkigt läge!

Good Luck

spar lite rödvin åt mig!!!!!!!!!!!!!!

2010-02-12 @ 14:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0