Jan Suchy

 
Ja, nostalgi när den är som bäst. Att bläddra i gamla samlarhockeyalbum ger en dagar då man tyckte hockey betydde något. Se de gamla klassiska namnen. Se tröjorna som de var innan galna marknadsföringspuckon tog över(eller vad säger du, Knogen:-))....Det skänker något bra till själen.

****

Idag var det kallt fortsatt. Tog en promenad på morgonsidan för att gå bort några chipsflagor ur kroppen.

På eftermiddagen, eller rättare sagt kl 13.00 var det dags för fotosession på Saxviken i Mora. Siljan Turism ville ha snygga vinterbilder på pimpelfiske till sina tidningar. Åkte dit lite tidigare och började fiska 12.15 för att leta reda på fisk....Åh gosse, vad man fick leta:-P 
Jaja, fick iaf lite abborre in mot bryggorna vid loket MEN fotosällskapet dök inte upp förrän närmare två...Suck, att det ska vara så svårt att hålla en tidjävel? Fotade i 45 minuter och fotografen var helnöjd, hade ju tur med vädret när solen behagade skina ganska bra.

Åkte hem och letade reda på "lakspö" . Har nu riggat det med tung pirk och en fet enkelkrok. Få se om det blir lakfiske imorgon möjligen. Min rygg blir halvdålig när den varit ute i kall väderlek så det funkade inte ikväll.

Men vafan ska man ha för bete? Strömming lär väl funka antar jag.....Eller vad vill de ha? Västerbottenost?;-)


****

Bokrea börjar närma sig också såg jag idag när Bokias tidning damp ner i postlådan. Puh, får kanske försöka hålla mig därifrån i år då utfallet av ett besök oftast resulterar i en ansenlig mängd böcker av skiftande karaktär....OCH de tar ju onekligen stor plats....eller vänta, har ju rensat ur en del garderober och förråd:-) 
Blir nog ett par besök ändå:-)

  

Kommentarer
Postat av: Weine

Du slösar fan inte Västerbottensost på lake. Det säger jag bara. Föresten var kan jag närmast köpa en stor bit Parmesan i en riktig ostdisk?

2010-02-15 @ 21:08:19
Postat av: Mr Pink

Weine, jag ska lösa dina parmesanproblem...Det är dags för dig att avancera ett snäpp på gourmandernas lista;-)

Kanske syns imorgon:-)

2010-02-15 @ 22:39:43
Postat av: Knogen

Förtjusande snygg dräkt!



Förresten kan man ju nu rösta fram jubileumströja för Mora IK, Dalarnas äldsta, och förmodligen Sveriges äldsta renodlade ishockeyklubb (se länk!).



Det är SÅ de ska se ut! Gissa vilken jag röstade på! :-)

Postat av: Knogen

Den här länken kanske funkar bättre :-)

2010-02-18 @ 21:55:45
URL: http://www.moraik.se/default.asp?PageID=625

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0