Koagulerat repressiv

Varit i torpet några dagar för att reloada hjärnan, gick skapligt vill jag inbilla mig.

Lyckades lotsa mig igenom tre böcker, promenera , fiska, elda , åka skidor och kolla videoinspelningar, bland annat Italien-England från VM-90:-) Härlig match

Vaknade ju tidigt på måndagmorgon för att kolla in hockeyn, svenskarna spelade mot Finland.
 -27 grader ute och en bitande promenad genom skogen ner på Kvarntjärn och rätt över den för att ta vägen hem. Bitande kallt.
Tog kaffe och en lugn stund framför brasan med en bok. Åkte sedan skidor ner på Kvarntjärn med pimpelgrejorna med liksom lunchen, grillkorv:-) Fiskade i några hål men inte en stöt, Kvarntjärns abborrar brukar gilla gammelhål istället för nygjorda så jag bidade tiden med en fin tjärvedsbrasa där ett par korvar fick anta en vacker svart nyans. Gott.
Provade gammelhålen och visst, fick ett gäng abborrar direkt. Blev några korvar till innan jag PROMENERADE uppför backarna hemåt...Bakhala skidor är svårbemästrat även för en skidkung som mig själv;-)


Hade som sagt med mig min gamla videobandare plus ett gäng gamla inspelningar.

Kollade bland annat in inspelningen från min SM-vinst -92. Rätt kul att se men synd att farsgubben inte riktigt hade tajmingen på vad som var av och på vad gäller kameran:-P
Noterat från filmen....En uuuuuung Stangepojk sitter på isen och pickar på med sina mormyshkor:-)

Tittade även på SM från Kvien -93 där det var en del snö och taxbenen på Janne F fick jobba hårt;-) Gissar på att vi bägge två var  betydligt bättre tränade på den tiden än vad som är fallet nu:-)
Ett jäkla trögt fiske var det iaf och har för mig att Roger Eriksson från de norra delarna av vårt land tog hem herrklassen.
Två videoband från vår VM-start i Frankrike ögnades också igenom och jösses, vilken kalkonrulle....

Kilis kommentar om vår servitris på hotellet...." Kolla in! Vilka jävla ludna armar hon har.....Sååååå myyyyysigt! "

Rätt kul kommentatorsspår när Jörgen filmar invigningen också med tanke på hur olika man kan uppfatta olika saker......" ...det är 26 nationer med och här inne i sporthallen där vi nu snart ska gå upp på podiet och presenteras är det ca 5000 åskådare...."

26 nationer är korrekt.....Antalet åskådare EN SMULA överdrivet, om jag uttrycker mig snällt:-)

Avnjöt också Italien- Englands bronsmatch från Vm-90
Härlig match och tror minsann att en liten tår letade sig ur min ögonvrå när den fullständigt lysande Roberto Baggio lurade en hel backlinje och stänkte upp bollen i nättaket vid 1-0. Briljant i sanning.
När sedan Salvatore Schillachi ser till att bronset hamnar hos ett i turneringen obesegrat Italien (förutom straffar, som vanligt:-P) jublar jag minsann litegrann......

Visst går det att ställa diagnos på sånt men hävdar att det är ett sundhetstecken att bry sig:-)
Noterat: Carlo Ancelotti som mittfältsslitare i en betydligt magrare kostym än den han bär idag som Chelsea´s manager:-)
Steve McMahon! Om alla idrottsmän gick in i närkamper likt den mannen vore det grandiosa fyrverkerimatcher som befolkade våra tv-kanaler istället för alldeles för många genomtråkiga matcher.

Fina dagar i Untorp och fler sådana är nog ett måste för själen. Gärna när det är lite mindre kallt än vad som nu var fallet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0