Fin tävling på Norasjön

Hoppades på att få skriva ner ett fullödigt reportage från tävlingen på Norasjön nu...meeeen tyvärr...När min ynkliga påse, fylld med hela 34 borrar, landade på vågen....så började bilen rulla hemåt:-)

Det var länge sedan en sådan trög dag visade sin nuna på ett så tydligt sätt för mig:-P Började fiska där jag tidigare börjat alla år...Danielssonsviken (tror jag det heter, dagens segerherre får rätta mig om det är fel:-)) Lite bortom den, Jörgen började också i närheten. Fick fisk direkt i första hålet, fem snabba....Bytte lite krokar och trixade..fick några till innan det märktes att HÄR blir inga höga vikter iaf....Snubblade vidare i min jakt....Och som jag snubblade....Hittade inte i fisk någonstans och några hundra meter utanför ingången till Lillsjön "rokaderade" jag rätt över sjön för att fiska hemåt. Jörgen fortsatte in i Lillsjön, var nog ca 1 ½ timme kvar då...Han lyckades sno ihop lite fisk därinne , dryga två kilo tror jag det blev...Själv hittade jag ingenting och med geistlösa steg körde jag på i riktning mot starten. Vägde in dryga 7 hekto....Bara att bita i alla sura äpplen eller vad fan som helst...
Stangepojken visste vad han gjorde och gick direkt in i Lillsjön där han fick sitta ensam och ta det lugnt med 0,10 linan och rätt så fina abborrar...Kolla hans blogg:-) Där kommer säkert resultaten vad det lider. Han segrade ganska överlägset med 5,7 kg. Grattis Stange!! http://www.team-orebroarna.blogspot.com/

Själv kom jag 3:a..........Ja, i bilen alltså:-) Farsan vann bilfighen med 1,3 kg, Roffe därefter på 1,1 kg och en hedervärd bronsplats till mig....Vi var inte speciellt många fler i bilen;-)

Bara att försöka byta grepp och komma igen till nästa tävling. Lite oroande dock att min känsla inför tävlingen var så loj:-( Har man tröttnat? Får försöka tagga upp till vanlig nivå until next time:-)

Grattis till alla lyckosamma! Mudman fiskade bra också ska jag tillägga med 4,3 kg liksom gamla löjkungen Per Häll som hade 4,5 kg. Bra jobbat.


Kommentarer
Postat av: Weine

Instämmer litet oroande faktiskt. Inte särskilt entusiastisk när man äntrade Saxviken idag. Är tävlingsnerven borta?

2010-01-17 @ 20:42:16
Postat av: Finn E

ajaj det ble en flott 27pl får meg i dag :-( 6 fine borrer med vikt 708gr :-((((((((



Faen ta dette dårlige bettet nå om dagen ( og faen ta at man ikke fisker bedre selv )



I morgen blir det da mulighet får litt fiskeglede, da blir det en tur på Mjøsa. Turen forige tirsdag ble suksse med 95 borrer ca 20kg.



Skal du være med på Jemtcupen i å Kenneth ???

Sleng deg med nå !

2010-01-17 @ 21:24:11
Postat av: Stange

The King älgar på ut ur bild ...

showid30278531.html" rel="nofollow">http://www.pixbox.se/picshowid30278531.html



2010-01-18 @ 13:21:31
Postat av: stange

Ähh !! det funka inte

2010-01-18 @ 13:28:59
Postat av: Ola Ström

Håll dig till bytävlingarna där du har chans!

2010-01-18 @ 17:21:22
Postat av: Mr Pink

Hoppas Mjösaturen blev lyckosam, Finn E! Tror inte det blir någon Jemtcup för mig...men man vet ju aldrig:-)



Stange - du ger väl inte upp så lätt? Tekniska problem är till för att lösas:-)



Ola Ström - Självklart kommer jag hålla mig till bytävlingarna fortsättningsvis, men tvivlar på om jag ens räcker till där...Förresten, när kommer du och hälsar och visar upp din solbränna?;-)

2010-01-18 @ 23:52:01
Postat av: solstålle

hmm när dubbelhakorna forsvunnit! dvs om 1 år

2010-01-19 @ 00:25:36
Postat av: mudman

<a href="http://www.pixbox.se/picshowid30278531.html" > Big Pink Man moving out of picture</a>

2010-01-19 @ 10:51:26
Postat av: Anonym

vad händer nu då

Postat av: Mr Pink

Lätt framåtlutad och nästan ur bild...tyder på att jag kanske var lite taggad iaf:-)Bra:-)

2010-01-19 @ 11:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0